22. האם העם העמלקי הושמד סופית, או כמו היהודים הוא עדיין חי וקיים?

 מהתורה שבכתב אפשר להבין שהם הושמדו. בכל מקרה כך נכתב בדברי הימים א פרק ד : מג ״וַיַּכּוּ, אֶת-שְׁאֵרִית הַפְּלֵטָה לַעֲמָלֵק; וַיֵּשְׁבוּ שָׁם, עַד הַיּוֹם הַזֶּה״  

מהתורה שבעל פה אפשר להבין שהם עדיין חיים ומסכנים את היהודים עד היום. בפוסט אנסה להסביר איך הם הגיעו לזה.
לא סתם יש שלוש מצוות העוסקות בעמלק מתוך התרי״ג, הן שם מחכות שם לזמן הנכון.
מצווה עשה קפח׳ - 188 - למחות זרעו של עמלק מן העולם
מצווה עשה קפט׳ - 189 - לזכור מה שעשה לנו עמלק
מצווה לא תעשה  נט׳ -59  - לא לשכוח מה שעשה לנו עמלק

למען הפוסט פשפשתי בזכרוני, כדי לשחזר את הידע שלי לפני בליעת הגלולה האדומה, ומצאתי שהשם עמלק היה ידוע לי קודם כל כקללה. כל מי שניסה להשמיד את עם ישראל, נחשב לעמלק. המן, היטלר, חומייני, אחמדינג'אד. גם ישראלי חילוני כמו יוסי שריד יכול לזכות בכזה גינוי פומבי, או משתתפי התוכנית 'היהודים באים', כך שלא ראיתי בזה משהו מיוחד. 
מבחינת המצווה, לתומי חשבתי שהיא לא רלוונטית, כי גם ככה אין עמלקים בימינו. ההבנה הזאת לא באה משום מקום, ברור שזה חייב היה להגיע אלי מאיפה שהוא. המקורות שלי מאז לא זכורים לי, אבל הנה מקורות עדכניים.
מחיית זכר עמלק ויקיפדיה: 
״בימינו אבדה משמעותה העיקרית של המצווה, מכיוון שלא ניתן לזהות כיום עם המזוהה אתנית עם עמלק; חז"ל קשרו זאת לסנחריב, אשר "בלבל את האומות" על ידי הגלייתן ממקום למקום. בנוסף, יש דעות שהמצווה מוטלת רק על ציבור שלם או על מלך יהודי; לפי דעות אלה אדם לא יכול לקיימה מיוזמתו בשום תקופה.״
"בימינו, מחיית עמלק קיבלה ממד סמלי. כך, קיים מדרש אצל הראשונים המבטא מחיית סמלים, כביטוי למחיית עמלק "תמחה את זכר עמלק - אפילו מעל העצים ומעל האבנים" (אבודרהם, הלכות פורים, כ"ט) והדבר הוביל למנהגים שונים".

״לפי החסידות, "עמלק" מייצג את הקיפאון והעצלות שבקיום מצוותהאמירה שהכל "מקרה", בלי לראות את יד ה' שבדבר, ולכן נאמר עליו "אשר קרך בדרך" - לשון מקרה.״

בעבר תיארתי לעצמי שמהמצווה הזאת נשארה רק הסמליות, וזה מה שגרם לי לא לקחת את הקללה שלהם ברצינות. זה מה שקורה, שלא ממשיכים ללמוד, כדי באמת לדעת מהם הפרטים הקטנים. 
עם השנים גיליתי שזה סיפור הרבה יותר מורכב. זהו סיפור שלא נגמר. בכל מקרה לא בעיני הרבנים. אצלם הסיפור מאד מסובך ומסועף, ואני מקווה שאצליח לעשות קצת סדר עם כל זה. 

עמלק הוא העם שהתקיף את בני ישראל בדרכם לכנען ממצרים, ולכן אלוהים ציווה עליהם לא לשכוח זאת, ובזמן הנכון להשמיד אותם. 
דברים כה': "יז זָכוֹר, אֵת אֲשֶׁר-עָשָׂה לְךָ עֲמָלֵק, בַּדֶּרֶךְ, בְּצֵאתְכֶם מִמִּצְרָיִם. יח אֲשֶׁר קָרְךָ בַּדֶּרֶךְ, וַיְזַנֵּב בְּךָ כָּל-הַנֶּחֱשָׁלִים אַחֲרֶיךָ--וְאַתָּה, עָיֵף וְיָגֵעַ; וְלֹא יָרֵא, אֱלֹהִים. יט וְהָיָה בְּהָנִיחַ יְהוָה אֱלֹהֶיךָ לְךָ מִכָּל-אֹיְבֶיךָ מִסָּבִיב, בָּאָרֶץ אֲשֶׁר יְהוָה-אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ נַחֲלָה לְרִשְׁתָּהּ--תִּמְחֶה אֶת-זֵכֶר עֲמָלֵק, מִתַּחַת הַשָּׁמָיִם; לֹא, תִּשְׁכָּח.."
 
מדובר על מצווה מאוד אכזרית.
שמואל א פרק טו: "עַתָּה לֵךְ וְהִכִּיתָה אֶת-עֲמָלֵק, וְהַחֲרַמְתֶּם אֶת-כָּל-אֲשֶׁר-לוֹ, וְלֹא תַחְמֹל, עָלָיו; וְהֵמַתָּה מֵאִישׁ עַד-אִשָּׁה, מֵעֹלֵל וְעַד-יוֹנֵק, מִשּׁוֹר וְעַד-שֶׂה, מִגָּמָל וְעַד-חֲמוֹר. "

כמו שהיום אומרים, למחוק כל דבר שזז. להעלים כל זכר במלוא מובן המילה.
הפעם הראשונה שהשם עמלק מופיע במקרא היתה הרבה לפני כן. היה זה בתקופת אברהם, עוד שהוא נקרא אברם.
 בראשית יד':  ז ״וַיָּשֻׁבוּ וַיָּבֹאוּ אֶל-עֵין מִשְׁפָּט הִוא קָדֵשׁ וַיַּכּוּ אֶת-כָּל-שְׂדֵה הָעֲמָלֵקִי וְגַם אֶת-הָאֱמֹרִי הַיֹּשֵׁב בְּחַצְצֹן תָּמָר״.

במקרה הזה, הם אלו שחטפו. ככה בכל מקרה אפשר להבין מקריאה ראשונית. לפי הפירוש הרבני מדובר על עם אחר, והמקום נקרא רק מאוחר יותר, שדה העמלקי. 
״וַיַּכּוּ אֶת כָּל שְׂדֵה הָעֲמָלֵקִי״ ארבעת המלכים היכו את כל התושבים שהיו במקום שעתיד להיקרא בזמן התורה "שדה העמלקי", [רש"י]
רמב"ן הסתפק בדבריו אם הכוונה היא שמשה עצמו קרא למקום זה שדה העמלקי, או שהגויים קראו למקום שדה העצלקי על שם העתיד. הרמב"ן עצמו פירש שהיה אדם מכובד שנקרא עמלק בזמן מלחמת ארבעת המלכים, ועשיו קרא לבנו על שם אדם זה״

כאמור לפי התורה שבכתב, המפגש שעצבן כל כך את אלוהי ישראל, וגרם לו לצוות על עם ישראל כאלו מעשים אכזריים, התרחש ביציאת מצרים. לפי הפשט של סיפור המקרא, מדובר במפגש הראשון בין עמלק לבני ישראל, אבל הסיפורים של התורה שבעל פה הולכים עם הסיפור הרבה יותר אחורה. שם המפגש הראשון קרה הרבה לפני שעמלק האיש נולד. מפגש מפורסם בין סבו של עמלק, לאחיו התאום.
הקרבה המשפחתית מתוארת בבראשית לו׳:
יב ״וְתִמְנַע הָיְתָה פִילֶגֶשׁ, לֶאֱלִיפַז בֶּן-עֵשָׂו, וַתֵּלֶד לֶאֱלִיפַז, אֶת-עֲמָלֵק; אֵלֶּה, בְּנֵי עָדָה אֵשֶׁת עֵשָׂו״.

השנאה של הרבנים לעמלקים, מתחילה בעצם מעשיו. המייצג את הצד הבהמה. אפשר למצוא על זה בשאלה שכתבתי על עם סגולה, בו גם נגעתי באותו מפגש שנחשב כאמור לראשון.
 


3:20 ״למעשה המפגש בין ישראל לעמלק אפשר לאמר שהוא מתחיל כאשר יעקב אבינו חוזר חזרה עם בית לבן. תמיד עמלק ״אשר קרך בדרך״. תמיד לוכד את עם ישראל, או מנסה לזנב את הנכשלים מאחורה. תמיד בדרך לארץ ישראל כאשר הוא בא לכונן ממלכה. מפגש הראשון יעקב אבינו חוזר עם כל 12 השבטים מבית לבן ועולה לארץ ישראל, ועכשיו גם הוא עולה עם 400 איש עמו להשמיד ולהרוג ולאבד את כל היהודים נשים וטף״. 

חייבת לציין שבשבילי זהו ניסוח מוזר. האם נשים וטף הם לא יהודים?  היה נשמע יותר הגיוני וסימפטי, אם הוא היה אומר 'את כל היהודים, גברים, נשים וטף'. זה לא חד פעמי, הוא חוזר על הניסוח הזה עמה פעמים לאורך השיעור.

הוא ממשיך וטוענן שהם אפילו יודעים מה התחולל ברחמה של אמם. 
שוב מ-זכור את אשר עשה לך עמלק (אודיו) הרב דניאל עשור:
2:55 ״המאבק מתחיל עוד מהבטן של רבקה, וכבר אז, כשהיא הייתה עוברת ליד בית עבודה זרה עשיו היה רוצה לצאת, וכשהיא הייתה עוברת ליד בית כנסת או בית מדרש יעקב היה רוצה לצאת. וכך מתחיל המאבק משחר ההיסטוריה, עוד ברחם״.

הפוסט הזה הוא מסע בעקבות העמלק. מסע שיש צורך לחזור אחורה כדי להבין כמו שצריך את ההווה.
לפי הקבלה, המאבק הזה התחיל בזמן בריאת העולם, וקשורים אליו אדם וחווה. אלו סיפורים גם על ישויות לא מהמימד הזה הנאבקים בינהם. מאבק רוחני המהווה מקור לכל הסיכסוכים האנושיים. 
עדיף שאתן לרבנים להסביר את זה. בכל זאת מדובר באמונה שלהם, לא שלי. [בתוך סוגרים הוספתי תגובות שלי]

0:45 "הסיפור של עמלק מתחיל ״ראשית גוים עמלק״ עם ישראל גם כן נקראים ״ראשית תבואתה כל אכליו יאשמו רעה תבוא אליהם״
יש פה התמודדות בין ראשית של קדושה שזה עם ישראית לראשית של הסירא ארחא, שזה בעצם עמלק - אומות העולם״. 
[זה לא משהו שכולם הסכימו עליו.  עמלק ויקיפדיה:
״האזכור המוקדם ביותר של עמלק הוא בימי אברהם אבינו בסיפור מלחמת ארבעת המלכים את החמישה. שם מסופר שכדרלעומר מלך עילם ושלושת המלכים בני בריתו, הכו את שדה העמלקי סמוך לקדש, במסגרת מסע מלחמה בדרומה של ארץ ישראל.
בהמשך מוזכר עמלק כבנה של תמנע פילגשו של אליפז בנו של עשו. עמלק נמנה עם אלופי עשו היינו, אחד מראשי המשפחות או ראשי השבטים של אדום. יש פרשנים המסיקים מכך שהעם העמלקי היה שבט אדומי מצאצאי עשיו. באזכור "שדה העמלקי" הם רואים שימוש בשמו המאוחר של המקום, ולא כראיה לקיומו של עמלק כבר בימי אברהם אבינו. מנבואת בלעם עולה לכאורה, תמונה שונה. בנבואתו, מזכיר בלעם את עמלק בנפרד מאדום ורואה בעמלק "ראשית גויים", היינו עמלק אינו חלק מהעם האדומי והוא מהעמים הקדומים ביותר. בפרשנות היהודית המסורתית מפרשים "ראשית גויים", כעם הראשון שנילחם בעם ישראל ולא כעם קדום״.
לרבנים אין שום בעיה להגיע למסקנות משלהם, בלי קשר למה שכתוב בתנ״ך.כתוב שעמלק הוא עם קדום יתר, והוא אכן מופיע הרבה לפני יציאת מצרים בתקופת אברהם.  כתוב שעמלק הוכה עד שאירת הפליטה, אבל אגג הספיק לשכב עם אישה בלילה לפני מותו, הם לא יודעים מי, אבל אסור לפקפק בהם שהם יודעים בוודאות שזה קרה.]
1:38 האר״י הקדוש אומר ששרו של עם ישראל זה מיכאל. שר ישראל. השר של עשיו זה הסמך מם בכבוד ובעצמו. [כבר לא רק מדובר רק על צאצאי עמלק, אלא לכל צאצאי עשיו, זאת אומרת לכל אדום]
לכל אומה בשמיים יש שר וכולם נתוניםֿ, 70 שרים, תחת הסמך מם. 
כאשר מיכאל שר ישראל עולה הסמך מם ו 70 השרים מתחתיו יורדים... 
2:20 מרכבה לכוחות הקדושה מרכבה לכוחת הסיתרא אחרא כוחות החושך. 
4:05 מי הם כל היהודים - יעקב... 
[מה הקטע שלהם עם לקרוא להם יהודים הם היו בני ישראל! כתבתי על ההשתלטות של היהודים על כל התכונות של ישראל. אפשר למצוא על זה בשאלה 24
״וישלח יעקב מלאכים לפניו אל עשו אחיו ארצה שעיר שדה אדום״ בראשית לב׳ המלאכים חזרו ואמרו שעשו חזר עם 400 איש ויעקב פחד. מפגש ראשון - נעשה נס ליעקב הוא הכין את עצמו לדורון למלחמה וכמובן תפילה דורון המלחמה. [באותה שאלה, אפשר גם למצוא  פירוש אחר על אותו מפגש מפורסם]
4:55 המפגש השני בין עם ישראל, ראשית תבואתו של הקדוש ברוא הוא. ראשית לקדושה. אם עמלק הוא ראשית לאומות העולם. ״ויסעו בני ישראל במדבר סין למעשהם ויחנו ברפידים  .. ויבוא עמלק וילחם ברפידים... שמות פרק יז׳
מפגש השני שבני ישראל יוצאים ממצרים, ושוב עמלק. עם ישראל יוצא ממצרים כדי לכונן את ממלכת כוהנים ואלוהי קדוש בארץ ישראל. ושוב, הוא הראשון שקופץ ? , ומנסה להשמיד, להרוג ולאבד את כל היהודים נשים וטף.
5:45 מפגש שמיד לאחריו, זאת בעצם מגילת אסתר. מגילת אסתר פרק ג׳. ״ונשלוח ספרים ביד הרצים... [על מגילת אסתר הרחבתי בשאלה 25]

 Why the need to Destroy Amalek? Can we identify who he is? רבי אליהו קין, תרגום חובבני שלי:
4:15 כדי להבין את הנושא יותר לעומק צריך לגעת בקבלה. אנחנו צריכים ללכת אחורה לבריאה העולם... זאת לא משימה קלה, המשימה להרוס את עמלק. זה הולך אחורה עד הבריאה, כאשר השם ברא את העולם, הוא גם ברא שני כוחות, שני כוחות מנוגדים. כוח הטוב וכוח הרע. היכולת לעשות טוב, והיכולת לעשות רע. רע הכוונה ההפך מטוב.
6:05 אלוהים ברא את שני הניגודים האלו כדי להרשות חופש בחירה. כדי שיהיה לנו חופש בחירה אמיתי חייבים להיות שני ניגודים, שבאופן קבוע ימשכו אותנו, יפתו אותנו, יבלבלו אותנו. ככה יש לנו חופש בחירה. אם היה היה ברור וקל, אז מה התכלית של הבריאה? אחת המטרות של הבריאה, היא לתגמל את האדם על זה שהוא עשה את הבחירה הנכונה. כי אחרי הכל יש עולם הבא. יש עולם נצחי. עולם רוחני. עולם שבו אחד יקבל גמול על שעשה את עבודתו.
11:50 ממש בהתחלה, אדם הראשון, כבר עשה את הטעות הראשונה, כאשר לא שמע להוראה היחידה מאלוהים. כאשר אני אומר האדם הראשון, אני מתכוון אשתו גם...
הסיפור של אדם וחווה והנחש, הוא הסיפור של האנושות. יש אויב שם בחוץ שנגדך ונגד אלוהים שיצר אותו. הוא האויב. הוא הנחש. זה השם שלו, ממש בהתחלה בבראשית. 
מי הוא באמת?
הוא היצר הרע, הוא השטן. הוא המלאך המוות יש לו שמות שונים בהתאם לתפקידו.
וזה התפקיד שלו, לפתות אותך רחוק מהמשימה שלך. המקרה מייצג, או שהוא מגלם, זה את הטעויות שככל בני האדם עושים. אבל מה שכל כך יחודי, ומה כל כל רציני בחטא האדם הראשון, הוא שלאדם הראשון היה בתוכו, לפי הקבלה, את הנשמות של כל האנושות... הנשמה שלו מכילה את כל הניצוצות של הנשמות הפוטנציאליות שבסופו של דבר יבואו למטה לעולם. מגיע האדם הראשון, נותן להתגלמות הרשע לחדור אליו, על ידי זה שהוא הקשיב לו, ללכת אחריו, ההתגלמויות האלו היו בחוץ, הוא הכניס אותם, וכך נתן לכוחות הטוב והרוע להתערבב.
הם היו מופרדים, היה סדר, והוא ערבב את הכל.
עכשיו בכל אדם שוכנים כוח הטוב וכוח הרוע, נלחמים אחד בשני... זה הכל מעורבב במקום אחד. בגלל זה קשה לאנשים לקחת החלטות לפעמים.
זה לא רק הכוחות של טוב ורע שמעורבבים בתוכו.... זה גם הנשמות. הנשמות עכשיו מעורבבות. כל מיני סוגים של נשמות מעורבבים. טובות ולא כל כך טובות.
איך יכול להיות נשמות לא כל כ טובות?
יש נשמות יותר אלוהיות (devine), וחלק פחות. תסתכל על הנשמה כניצוץ. לכולנו יש רוח אנושית (human spirit) שגורם ללב לפמפם דם. אך כשמדברים על נשמות אנחנו מדברים על הנשמה האלוהית (divine soul), שלכל בן אנוש יש. חלק יותר אלוהיים  מאחרים. כך זה נוצר מההתחלה. שוב בשביל חופש בחירה, צריך טוב ורע.
17:00 להשם יש משימה לאנושות. מהי המשימה?
אתם, בני אדם, חייבים לתקן את העולם.
אני סידרתי את זה, אני רוצה שתחזקו את הטוב מול הרע.  אם תצליחו לחזק את הטוב מול הרע, כך תתקנו את העולם.
היחידים שיכולים לעשות את העבודה הזאת כראוי, זה אלו יש להם נשמה יותר אלוהית, שיש להם יותר תרכיז של טוב מאשר של רוע. אם הנשמה נוטה להיות יותר רעה, הוא יכשל. אז השם עכשיו צריך לבחור את הנשמה שלו, ולאפשר לנשמה הזו להיות זאת שלתקוותנו תמלא את המשימה הזו. כל האנושות היא שלם,  למרות שמוטל עליהם להיות טובים, ולא רעים, לכולנו יש חופש בחירה, עדיין השם צריך אנשים מסוימים (a people), נשמות מסוימות, שימשיכו את המשימה שלו שיתקנו את העולם. אבל על הנשמות, הטובות והרעות, מעורבבות במקום אחד. 
אז איך אנחנו עושים את זה?
זה נקרא תהליך הסינון. אם מסתכלים על ההיסטוריה של הדור הראשון בתורה, תמצאו שהתורה לא ניתנה ישר. לא היו יהודים בהתחלה, היו הרבה אנשים שנעלמו בגלל המבול. נשארה רק משפחה אחת. נוח. ואפילו נוח לא מקבל את התורה. גם לא אברהם, יצחק או יעקב. אנשים צדיקים. הם לא מקבלים את התורה. התורה, לבסוף תינתו, והיא תספק את ה-בלו פרינט, מדריך, מפה ליהודים, לעם (a nation), להגיד להם מה לעשות. איך לתקן את העולם הזה. תתקנו אותו. תנקו אותו. תנו את הכוח לטוב יותר מלכוח הרוע. מגשימים את זה דרך התורה, דרך מילוי המצוות.
השם צריך לסנן מכל הערבוב של הטוב ורע ברמה של הנשמה, הוא צריך לסנן החוצה את הרוע. אז הוא מתחיל להוציא קצת מהרוע דור אחרי דור [זה משהו שלא מסתדר לי. אם מכל דור יוצא קצת רוע, אז הם אמורים להיות יותר טהורים וצדיקים מאברהם, אבל זאת לא הטענה. מה אני לא מבינה?].
בואו נתחיל עם אברהם אבינו. מכל הבנים של תרח, רק אברהם היה מאמין אמיתי. הוא גילה את השם, אחר לימד אחרים. כל חייו היו מוקדשים למעשים טובים. 
האם אברהם היה טהור? לגמרי מסונן?
לא. היו לו כמה ילדים. ישמעאל, שלא היה הכי טוב. לא המועמד הכי טוב. יצחק הרבה יותר טוב. האם יצחק מקבל את התורה? הרי יצחק הוא כמעט כמו מלאך, מציע את עצמו כקורבן מנחה. לא. ליצחק ורבקה גם להם נולדה פסולת [אני  יכולה להבין מדוע גויים לא מרוצים מבחירת מילים של הרבנים לתאר אותם], בואו נשתמש כאן במילה העברית. משהו unrefined (פסולת) בהם, שנקרא עשיו. רבקה ויצחק, שני צדיקים, לאף אחד אין ספק כמה צדיקים הם היו, ועדיין היה בהם פסולת, טומאה. [לי דווקא יש הרבה ספק, אפשר למצוא על הספקות שיש לי לגבי רבקה ועשיו, גם כן בשאלה 24 על עם סגולה] הטומאה הזאת הוסרה, בשם עשיו. 
לבסוף מגיע יעקב לתמונה. יעקב הרבה יותר טהור.  יעקב מסמל בקבלה את ׳עמוד האמת׳, כי הוא אמת [זה שגנב את בכורתו במרמה עם אימו, מסמל בשבילם את האמת. אז מה זאת אמת מבחינתם?] 
יעקב לא מוכן, יש לו 12 ילדים. ו 12 הילדים האלו גם כן לא מוכנים עדיין, אבל הם קרובים. הם צריכים לעבור דרך מצרים. הם צריכים לעבור זיקוק נוסף. [אם מכירת אח זה להיות קרוב לטהור, אז מה המשמעות של להית טהור? [אנחנו כנראה לא קוראים את אותם סיפורים. בני יעקב דווקא מתוארים כאנשים לא אמינים, אפילו רשעים]. 
... הם היו צריכים להיות עבדים כדי להיות עבדים של אלוהים, הרי אף אחד לא רוצה להיות עבד של אף אחד ... זה מה שקורה שהם יוצאים ממצרים, הם מגיעים לדרגה הכי גבוהה של קדושה, אחרי שהם ניקו את עצמם מטומאה במצרים, והם מוכנים לקבל את התורה בחג השבועות.
21:36 לבסוף, מה אנחנו רואים? אנחנו רואים אומה, עם שבאופן קבוע זוקק לאורך הדורות, עד שיש נשמה, נשמה שמוכנה לעשות את רצונות של אלוהים 
נעשה ונשמע, הם אמרו בכל ההתלהבות, אנחנו מוכנים לעשות את זה... בלי לשאול שאלות... רק בגלל שהם היו מזוקקים, הם הבינו את האמת שבזה. [את הנעשה ונשמע הוא אומר בקול נלהב. הוא רואה את זה כדבר חיובי. לי יש פירוש אחר. לי זה נשמע יותר כמשהו שיגידו אנשים ששברו את רוחם בכל דרך אפשרית. עבדות במשך דורות. מסע במדבר שנראה שלא הולך להגמר. אולי הנעשה ונשמע, בא מתוך יאוש של רק תעיף אותנו כבר מכאן].
22:10 עכשיו בוא נלך לצד השני. הכוח של רוע.
בזמן שמזקקים את כל הטוב, קצת פסולת יוצאת החוצה. קצת נשמות לא מזוקקות (unrefined) יוצאות. הן גם כן מזוקקות (concentrate). היהודים מקבלים מנה מרוכזת של נשמות אלוהיות, ויש גם מישהו שם בחוץ שמקבל מנה מרוכזת של נשמה לא מזוקקת. יש נשמות לא מזוקקות בכל מקום בעולם. אבל יש אזור שהוא מרוכז לגמרי. הרוע בהתגלמותו הכי גבוהה שלו. זה העמלק.
ומיהו העמלק? 
הנכד של עשיו, שגם כן בא מיצחק... הוא גם שמי. 
23:15 אז עכשיו יש לנו בעיה. יש לנו ריכוז של רוע, ויש לנו ריכוז של טוב. לכן עמלק נהיה the arch enemy של היהודים. [לפי תרגום של גוגל arch enemy זה אויב ארכי, ארכי שוב לפי תרגום של גוגל זה  בכלל יידיש. מעברית זה מתורגם longitudinal. אם מוסיפים על רווח בין שתי המילים archenemy התרגום שעולה הוא אויב ראשי, שטן. מעלה לי הרבה שאלות לעתיד, מעניין ביותר גם עניין היידיש. בכל אופן, בקשר של נושא הפוסט הזה, אפשר להבין מזה עד כמה עמלק משמעותי ביהדות. הוא מסמל בשבילם, את השטן עצמו] 
כמו שיש לנו את התורה שלנו, שאומרת לנו מה לעשות, להם יש את התורה שלהם... והתורה שלהם היא להתנגד לתורה שלנו.  לצאת כנגד כל מה שאנחנו כאן בשבילו. זה רוע. תזכרו זהו רוע מרוכז. לכן הוא לא יכול לסבול, הוא לא מרגיש בנוח בנוכחות של טוב. 
רוע אמיתי לא יכול לסבול כאשר יש נוכחות של טוב. אנשים מעורבבים מהכל, אבל הרוע האמיתי לא יכול לסבול את התורה, את הפילוספיה, את הלימוד של הטוב... יש אלמנט בעולם שלא סובל את זה, וזה נקרא עמלק.
24:35 העמלק הזה, איך הוא מוצג בעולם הזה?  איך הוא מגלה את עצמו, מאיפה הוא שואב את כוחו?
הקבלה מלמדת אותנו שלכל אומה בעולם יש שר, מלאך.  משם הוא מקבל את הכוח, וכמו שכולנו יודעים כל האומות שהיו קיימות פעם נעלמו, בבל, פרסים, היוונים, הם נעלמו. הם היו תקופה,והם עזבו. השר שלהם נחלש, נפל. בסופו של דבר הוחלף במישהו אחר. השרים האלו, אין להם הרבה כוח. הם יכולים להשפיע לתקופה קצרה, אבל לא להרבה... מסיבה כלשהיא העמלק נמצא המון זמן, כמו היהודים... עמלק, באיזושהי צורה, תמיד יהיה בסביבה... לעמלק יש שר מאוד מעניין . it's the Sam himself זה ה-סם בעצמו. זה יצר הרע עצמו. זה סיתרא אחרא בעצמו, זה מלאך המוות. השטן בעצמו. יש להם את הכוח של השר, שיש לו הכי הרבה כוח. כמובן חוץ מהשר של היהודים 
יש להם הרבה כוח, אבל זה לא מה שעזר לו לשרוד כל כך הרבה זמן. הבעיה, השר הזה, מה הוא אוכל לארוחת ערב? מה נותן לו כוח, מה מתדלק אותו?
מעשים רעים. מעשי הרוע שנעשים בעולם הזה, נותנים לו כוח. והוא נהיה חזק יותר, והוא שורד לתמיד. כמעט לתמיד. זאת הדרך שהוא פועל.
[מכיוון שגדלתי בבית חילוני, ולמדתי בבית ספר חילוני, הייתי בורה לגמרי לגבי היהדות. הייתה לי תדמית כללית. לקח לי זמן להתחיל להתעניין בפרטים הקטנים, וזה כל כך רחוק ממה שחשבתי בילדותי. על המושג מלאך ידעתי, גם בערך על השר, אבל כל מה שמסביב זה כל כך רחוק ממה שציפיתי, בכל אופן למה שציפיתי לפני הרבה שנים. נשמע לי יותר כמו מה שחשבתי שנחשב ביהדות  כעבודה זרה. בכל זאת אני באה מרקע חילוני, שלא לוקח את סיפורי היהדותברצינות, אלא כסתם עוד אמונה. מאז הספקתי ללמוד הרבה, וככל שלמדתי זה רק גרם לי עוד יותר להתרחק מהיהדות, וגם להבין שיש כנראה ממה להזהר.]
35:15 לעמלק יש עוד פנים  (face) שלא ידוע ממש, אלא אם הלכת אחורה וקראת על עשיו, הסבא בכבודו ובעצמו.
מה השלב השלישי?
הסבא היה צריך להתמודד עם בעל תאווה. הוא אהב אוכל. היו לו תשוקות. הוא הסתיר את זה.
התאווה הזאת נראית באומה שעשיו יצר.
איזו אומה הוא יצר?
לא עמלק. הוא הנכד... התמצית של הרוע/
עשיו עצמו הוא לא עמלק. עשיו הוא האבא של אדום, ויש הרבה אומות בעולם ששיכות לאדום. האמפריה הרומית. [הם אומרים גם שאם משנים את מקומם של האותיות של השם עשיו אפשר לקבל את השם ישוע, שמו של המשיח מנצרת כפי שכתוב בברית החדשה (Abarbanel on Isaiah 35:10:13). זה קטע חזק, כי לפי מה שאני יודעת בתורה השם עשו נכתב בלי הי׳. אני מוסיפה את הי׳, כדי שלא יקשה לבלבל בין עשו, מלשון לעשות, ואני מאמינה שכך גם רבים.]
36:30 היום אפשר להבדיל מי עמלק ומי אדום... יש מערכת היחסים גדולה שאפשר לקלוט היום, בין הסבא לנכד. למרות ש״בא סנחריב ובלבל את העולם״ סנחריב מלך האשורי וערבב את כולם, עמלק מפוזר בכל מקום, כולל באירן. המן הרשע... הוא מגזע עמלק. מה עמלק עושה באירן?"

המפגש השלישי היה במגלית אסתר, למרות שבעקרון בסיפור המקרא יש בינהם עוד כמה מפגשים. יש את פרשת המרגלים, היה את המלחמה עם שאול המלך, וגם הוכרז בדברי הימים שבימי חזקיהו הכו את האחרונים שנשארו. 
אגג, ויקיפדיה:
המדרש מספר כי בין נפילתו של אגג בשבי ובין הוצאתו להורג הפריד יום, אשר במהלכו הספיק אגג לקיים יחסי מין עם אישה כלשהי. בין צאצאי אישה זו, אומר המדרש, היה המן. כך מפרש המדרש את הצירוף "המן האגגי".

בדרך לא מובנת שרד יורש, ובדרך עוד יותר לא מובנת הרבנים יודעים על זה. מה שהכי לא מובן זה מדוע כותב, או כותבי המקרא לא ציינו את זה. 
האם הם לא שמעו על זה?
אם הם כן ידעו, מדוע הם לא כתבו על זה? 
בכל זאת מדובר במצוות כל כך חשובות, ששאול איבד את מלכותו בגלל זה. מצווה שפוצלה לשלוש מתוך תרי"ג המצוות. יותר מזה, היהודים מאמינים שכסא המלכות של אלוהי ישראל, לא יהיה מושלם עד שהעמלק יושמד. נשמע תמוה עד הזוי, אבל זה בדיוק מה שהרבנים טוענים.

 Why the need to Destroy Amalek? Can we identify who he is? הרב אליהו קין, תרגום שלי:
3:40 למה כסאו של השם לא שלם עד שעמלק יושמד סוף סוף?
זה מה שהשם עצמו אומר. הכסא שלי, הכסא של צדק, הכסא שעליו כביכול השם יושב עליו, הוא לא שלם עד שיבוא היום שהשם משמיד את עמלק

Erasing the Memory of Amalek רבי אהרון רסקין, תרגום שלי:
10:30 סוד - esoteric message 
״נאמר בפרושים של בשלח, שמות בפסוק 16, נאמר שם, ״ וַיֹּאמֶר, כִּי-יָד עַל-כֵּס יָהּ, מִלְחָמָה לַיהוָה, בַּעֲמָלֵק--מִדֹּר, דֹּר״ המילה כס, חסר בה א׳, לרמז שהכס מלכות של אלוהים, הוא לא שלם עד שנשמיד את עמלק. יותר מזה, השם אלוהים מאוית רק עם י וה׳ שזה חצי משם אלוהים, וה ו׳ וה ה׳ חסרים. וזה עמלק. המשמעות של עמלק היא מליקה, לנתק, אומרת הקבלה. לנתק את ה-י׳ ואת ה-ה׳, שהם החלק הראשון של שם אלוהים  מה-ו׳ ו-ה׳ שהם החלק האחרון. זה מה שעמלק עשה. הם נתקו את שם אלוהים, כמו שמישהו מנתק את ראשו של התרנגול, או יותר טוב turtule dove״.

אז את מי צריך להשמיד? איך מזהים עמלקי?
העמלק מוגדר גם על פי גזע, וגם על פי אופי מסויים .

לגבי הגזע, זה מאוד פשוט. 
 Why the need to Destroy Amalek? Can we identify who he is? הרב אליהו קין, תרגום שלי.
1:02:05 "מה ההבדל בין אדום לעמלק?
אמרנו שאדום הוא הסבא של עמלק. עמלק זה גרמניה, אז מי זה אדום?
אדום כוללת את רוב אירופה, וזה כולל את ארצות הברית, זאת האימפריה הרומית שאף פעם לא הורחבה.
איך רואים את זה?
תראו את מלחמת העולם ה-2 במיוחד. אדום זאת איטליה. זה הזרע של האימפריה הרומאית. איטליה הייתה חברה הכי טוב לגרמניה. מוזר שאיטליה וגרמניה היו חברות... הם הפכים... אוסטריה, צרפת אפשר להבין, אפילו אנגליה נשמע יותר הגיוני מאיטליה... למרות שאדום פוזרה בכל העולם... הם מדברים שפות לטיניות, כולו אמריקה. אז אדום היא בכל מקום". 
 
12:40 הרב יעקב אמדין - חי לפני כ 250 שנה, הוא כתב גרממיה, רצונו לומר גרמניה. הוא אשכנז שלנו, לכן הגאון מווילנה כתב שצריך לגרוס? במקום גממניה גרמניה. ממשיכה הגמרא, ואמר רבי חמא בן חנינא תלת מאה - 300 כתרי תגא - נסיכויות יש בגרמניה של אדום. 
ביטוי של אדום משמעותו חלק מהאימפריה הרומית המכונה אדום. - גם יצחק אברבנל מכנה את רומא כאדום, ואת כל ההולכים בדתה נצרות כאדום. - כך מכונה האמפריה הרומית, על פי חז״ל.

מבחינתם כל גרמני שייך לגזע העמלק. זה לא משנה אופיו, הוא עמלק וצריך להשמיד אותו.
הקרטריון השני, איזה אופי הופך את האדם לעמלקי.
מה מאפיין עמלקי?
31:45 המילה קרך, למרות שמילולית זה אומר שהוא נתקל בך, נפגש איתך, זה גם בא מקרירות. הוא מקרר אותך.  בעמלק יש את הסכנה שהוא יקרר יהודי מהאמונה שלו. לשפוך מים קרים... זה גם בא מהמילה מקרה. הכל מקרי. זה היה רק הפיצוץ הגדול. כך העולם נוצר. זאת היתה רק תאונה. זה לא היה השראה אלוהית. זה לא היה מעשה אלוהי של הבריאה. זאת הפילוסופיה של עמלק. שלא יהיה שום קשר ללימודים של התורה. שיש בורא, שיש בוס שמעורב בעולם הזה. [בשבילי מאוד קשה לקבל את התיאורים שלהם. האלוהים שלהם זה מלך, אדון, בוס]
התפקיד שלו להזיז כל אחד שקשור לאלוהות, ולמעשים טובים. להזיז אותו מזה..
...הוא מאוד מסוכן ליהודים, לא רק לעולם. בגלל השהגישה שלו לגבי אמונה, להטיל ספק בהכל. הגישה של העמלק הוא להטיל ספק. לשאול כל מיני שאלות, ובכוונה להטיל ספק. עוד דרך שהוא עושה את זה, היא על ידי ליצנות, הוא מתלוצץ. ללגלג על הכל"...

What is Amalek ? The most Dark & evil force in the World | Parsha BESHALACH

4:40 ״אתה יכול לעשות הכול או שום דבר, זאת הפילוסופיה של עמלק. כל עוד זה גורם לך להרגיש טוב, שזאת בעצם הפילוסופיה של החברה המערבית של היום, עמלק נהיה מאוד חזק...
5:45 בעזרת השם, להלחם מבחינה גשמית, וגם אדיאולוגית של עמלק ֿ(to fight the physical and also the ideolgy of amalek). לדעת שלחיים יש משמעות, והאנרגיה הכי גרועה, האנשים שאנחנו צריכים להתרחק מהם הם האנשים שאין להם שום משמעות ועושים צחוק. זה הלץ הקלאס, זה עמלק. ובעזרת השם יציל אותנו מכולם״, [אם זאת לא הדרך שלהם, אז אתה לא מאמין שיש משמעות לחיים. זאת הפילוסופיה שלהם]

Erasing the Memory of Amalek הרב אהרון רסקין, מסביר מה התלמוד אומר על זה. 
תרגום שלי:
1:40 ״ברגע שהעמלק נלחמו בעם היהודי... אף אחד לא רצה לגעת בהם. אנשים פחדו מהיהודים. אחרי שהם ראו את 10 המכות שאלוהים היכה את המצרים, ואת הפיצול של ים סוף. הם היו untouchable... ברגע שהיה להם [לעמלק] את החוצפה להתקיף את היהודים, שאר העמים הרגישו שיש הם את הזכות להתקיף את יהודים. אז עמלק מסמלים את החוצפה הלא מרוסנת הזו״.

1:30 "עמלק הוא חושך. הם הניגוד לאלוהות, וקדושה. כל מה שהעם היהודי מיצג, אם העם היהודי מייצג ענווה, אלוהות, הם חושך. ואנחנו מצווים להשמיד את זה, כי עמלק הוא לא רק עם פיזי, זה גם אנרגיה רוחנית. כוח שלילי של חושך. וזה הכוח הכי גרוע, כי עמלק הוא האנרגיה... לץ. לץ זה טפשות. עמלק רוצה לקחת את הערכים של חיינו. הזהר מסביר שבמיוחד לפני בואו של המשיח... עמלק רוצה ללעוג על כל מה שבעל משמעות, כל מה שקדוש. הוא רוצה להוריד את הערך. הכל בדיחה. אין משמעות לחיים... מי יודע אם יש בורא, מי יודע למה אנחנו כאן, מי יודע משהו. עמלק רוצים שנחיה חיים בלי משמעות... עמלק הוא האנרגיה שרוצה לקרר אותנו...  בכל הזדמנות הם לועגים לתורה, הם לועגים לחכמים, לרבנים. הם לועגים לכל דבר רוחני ומכובד ואצילי. והם תמיד רוצים להטיל ספק״.

לשאול שאלות, ולהטיל ספק בתורה שלהם, זאת המהות של הרוע. אפשר למצוא את בפוסט @ מי יותר חשוב הרבניםאו אלוהים @ בשאלה 10 בדקתי מי יותר חשוב ביהדות, אלוהים או הרבנים, אפשר למצוא שם עוד דוגמאות.

אפשר להבין מכל זה, שעניין האופי יכניס הרבה אנשים לרשימה שחורה. גויים או יהודים, זה לא משנה, חשובה הגישה לרבנים ולחוקים שהם ממציאים ומוסיפים לאורך השנים.

כאמור יש 3 מצוות בקשר לעמלק, והן קשורות לשלוש מצוות שקשורות לחזרת עם ישראל לישראל. כל זה כבר קשור לימות המשיח. 
תלמוד בבלי (סנהדרין כ:) נאמר: " רבי יהודה אומר: ג' מצות נצטוו ישראל בכניסתן לארץ: להעמיד להם מלך, ולהכרית זרעו של עמלק, ולבנות להם בית הבחירה ".

שלושת המצוות האלו מעסיקות גם את הרבנים בימינו.
 Why the need to Destroy Amalek? Can we identify who he is? הרב אליהו קין, תרגום שלי:
1:03:30 "אז מה יהיה הסוף של עמלק?
הסוף של עמלק כמו שנכתב ״עמלק ואחריתו עדי אובד״. עמלק יושמד, ואז כל כוחות הרשע יושמדו. וזה כמובן יקרה, בעזרת השם, בדור שלנו. איך אני יודע שזה יקרה עכשיו, בקרוב?
הרב אומר לנו שהיהודים קיבלו 3 מצוות לפני הכניסה לארץ ישראל.
1. בחירת מלך 
2. המצווה להשמיד את העמלק.
3. בניית בית המקדש.
נכנסו למדינה. יש התאספות שקוראת עכשיו. 
מה יקרה בקרוב?
יהיה לנו מלך. מלך המשיח. צריך שיהיה לנו את בית המקדש. אז יודעים שההרס של עמלק הוא בלתי נמנע. רק שעד עכשיו הייתה לנו המצווה לכל יהודי, עכשיו כמובן יבוא דרך המשיח. אבל זה יקח חלק מהתהליך". 

 Erasing the Memory of Amalek הרב אהרון רסקין, תרגום שלי:
8:00 מה זה דרוש?
הרמב״ם אומר, שיש 3 מצוות שהיהודים הצטוו לעשות כאשר הם נכנסים לארץ ישראל. 
1. להמליך מלך לעצמם
2. ולכרות את הזרע עמלק
3. לבנות את בית המקדש. 
למה שלושת המצוות האלו, בסדר הזה?...
בשביל שבית המקדש, שהוא מקום המפגש בין האדם לאלוהים, יהיה מושלם, קודם אתה צריך להמליך מלך ואז להשמיד את העמלק. 
9:30 הסבר על למה יש שני סוגים שונים של ניקוד לזכר, שניהם נשמעים אותו הדבר, ופירושם אותו הדבר. אחד עם שתי נקודות, ואחד שלוש, לכן הם אומרים את זה פעמים. - מתאים למי ניקד את התורה. זאת המילה היחידה שזה ככה. וזה להגיד לנו שזה תקף לא רק לשתי בתי המקדש הראשונים אלא גם לבית המקדש השלישי. אפילו אחרי שהמשיח יבוא עדיין תצטרך להיות המצווה לזכור מה עמלק עשה ולהשמיד אותם. 

הדגשתי את המשפט האחרון, כי זה מאוד חזק מה שנאמר כאן.
 "אפילו אחרי שהמשיח יבוא עדיין תצטרך להיות המצווה לזכור מה עמלק עשה ולהשמיד אותם."
זאת אומרת שזה יתחיל לפני, אבל ימשיך גם אחרי. זאת אומרת המלאכה צריכה להתחיל על ידי היהודים, על דעת עצמם, או יותר נכון על פי פסיקה של רבנים. הוא טוען שיש צורך להתחיל את ההשמדה כדי המשיח יתגלה, וגם אחרי זה תימשך ההשמדה. הם לא מציין מתי היא תסתיים, או אם היא אמורה להסתיים מתישהו. אם מדובר על אופי ספקן, מרדני, הגיוני שתמיד יהיו כאלה, אז הגיוני שתמיד יהיה להם צורך להשמיד עמלקים. 
כל זה גם מסתדר עם מה שכתבתי בשאלה על בית המקדש. הם לא מחכים לניסים ונפלאות פומביים. הם אלו שהולכים להכין את השטח. הם ימלאו את המצוות, ואז בזכותם המשיח יבוא. לא מדובר בייחול ותפילה לימות המשיח, אלא בפעילות מעשית מסיבית, גם  פוליטית, שתכין את השטח לשלטון מלכות המשיח היהודי, על כל אומות העולם. 
מנגד יש את אלו שמאמינים שכן יש לחכות קודם למשיח. יש שלוש שבועות, אשר מגבות את עמדתם.
שלושת השבועות, ויקישיבה: 
שלוש שבועות שהשביע הקב"ה את ישראל והאומות לגבי הגלות והעליה לארץ ישראל. ואלו הן: שלא לעלות בחומה, שלא לדחוק את הקץ, שלא למרוד באומות.

לא הרבה שמעו על השבועות האלו, הרבה בגלל שזה הופך את הציונות לחטא נוראי. הן בעצם הסיבה מדוע יש אורתודקסים כמו נטורי קרטא שיוצאים נגד הפעילות הציונית. הם לא היחידים שטוענים שאכן העליה הציונות מפרה את הנדר של עם ישראל, אך בין היותר קיצוניים וקולניים.
לא ארחיב יותר, כי זה נושא מורכב בפני עצמו. אשאיר לבינתיים שני קשורים למי שמעוניין להתעמק בזה יותר.
הרב יצחק מסכים עם אותו איש מנטורי קרתא, לגבי החטא שנעשה על ידי הציונים, שהקימו מדינה, אך טוען שזאת עדיין לא סיבה להפקיר דם יהודי.
זהו ווידאו ארוך, על נושא אחר. בחצי שעה הראשונה הם מדברים על אותן שבועות.

אז יש הטוענים שיש לחכות, אבל זה לא משנה, העניין הוא שיש כאלה שלא. 
ואם הם לא מחכים להתגלותו של המשיח, אז איך הם בדיוק מתכננים למלא את המצווה למחות את זרע עמלק?
איך הם מתכננים לבצע את זה?
הרבה אנשים, ואני בינהם, מאמינים ש׳מצוות בני נח׳ הם חלק גדול מהתשובה. בשאלה 4 - מהן מצוות בני נח? ובשאלה 5 - בית חב"ד - מה מטרת השלוחים? אפשר למצוא קצת מידע על פעילויות פוליטיות בעולם, על מנת להפיץ את המצוות האלו לגויים. זה נושא מורכב, שאי אפשר לסכם בפוסט או שניים. מאז שכתבתי אותן מצאתי בלוג נהדר, Stop Noahide Law. אפשר למצוא בו אוסף של הוכחות לחומרת המצב. למי שמסתדר עם אנגלית, ממליצה לבדוק אותו.
מעבר לרבנים, לא מצאתי עדיין מידע בעברית שעוסק בהן. דרך הבלוג הזה אני מנסה לאסוף את מה שלמדתי לישראלים שדוברים רק עברית, כי חשוב להיות מודעים לזה.
בהקשר לנושא הפוסט הזה, יש תוספות שיתאימו מאוד לכאן. תוספות שיסבירו מדוע אני חושבת שמצוות בני נח קשורות למצוות העמלק.

מהציטוט הבא של הרב קין, אפשר להבין עד כמה יש להן חלק בלתי נפרד מימות המשיח. 
 Why the need to Destroy Amalek? Can we identify who he is? הרב אליהו קין, תרגום שלי:
27:20 "אז מדוע השם לא משמיד אותו?...
אדם הוא זה שנתן לו את הכוח, נותן לו להמשיך להתקיים. ולכן זאת העבודה של אדם להרוס אותו. 
אבל לאיזה אדם?
בעיקר לעם היהודי. בגלל שליהודים יש את התפקיד לעשות תיקון עולם. להביא את השם להשתכן בעולם הזה.
רק על ידי מעשים טובים ונדיבים, דרך הקפדה על התורה והמצוות, נוכל לגרש מכאן את כוחות הרוע. את כוחות האפלה דרך האור של התורה. לכן רק אנחנו יכולים לעשות עבודה טובה בזה. זה לא אומר שכל האחרים אין חלק בלגרש את הרוע.  החלק של הלא יהודים בתיקון עולם הם 7 מצוות נח. יש להם את המחויבות הזו. להקים מערכת של חוקים, ולהעניש מעשים רעים.
יש להם את אותה מצווה בדרך מסוימת. להמנע ממעשים רעים.
אבל מי באמת לתקן, מי באמת יכול לעשות משהו לגבי זה? היהודים. 
איך? דרך התורה. רק דרך התורה נוכל להביס את כוח הרוע".

התורה שלהם אומרת שצריך להשמיד באכזריות את עמלק. זאת דרך התורה. דרך התורה של הגויים מסתכמת בשבע מצוות בני נח.
מצוות בני נח, למתבונן באופן שטחי, הן נשמעות כמשהו לא מזיק, אך זה לא באמת כך. 
יש שלוש מצוות שבמיוחד יש לשים לב אליהן.
שתי מצוות נשמעות מאוד תמימות. כלפי חוץ מציגים אותן כבלתי מזיקות, אך אם זה יצליח להם, הן יכולות להוביל להוצאת הורג של הרבה ראשים.
איסור עבודה זרה - כאשר הם מציגים את המצוות לנוצרים, הם מסלפים את האמת, ולא מגלים להם שהאמונה בישוע המשיח, נחשבת גם כעבודה זרה. אם הם לא יוותרו על האמונה בו, הם יוציאו אותם להורג. אפשר למצוא דוגמאות בשאלה שאלה 4. בקיצור של הקיצור הנצרות זה אדום, ואדום זה עשיו, ולרבנים יש סיפור לא גמור עם עשיו, בעצם מאז שיצחק גנב לו את הבכורה. 
המצווה איסור ברכת ה' [גידוף] -  גם מצווה זו נשמעת כאילו אין בה יותר מדי סכנה. בסך הכל אסור לגדף את אלוהי ישראל. נשמע כביכול לא מזיק, אך טומן בתוכו סכנה להשמדה המונית. העניין הוא שזה לא מסתיים רק בדמות שמימית. כמו שכבר הראיתי בפוסט הזה ובשאלה מי יותר חשוב ביהדות, הרבנים או אלוהים?, שאכן הרבנים מאמינים שהם מעל אלוהים, ושהתורה שבעל פה שלהם יותר חשובה מהתורה שבכתב. ביקורת עליהם, דינה מוות. 

Rabbi Yekutiel Fish, an expert in Kabbalah (Jewish mysticism) gave a lesson this week in which he discussed how the Messiah was imminent. Rabbi Fish cited Rabbi Chaim Kanievsky, one of the most prominent Haredi (ultra-Orthodox) rabbis of this generation, who began foretelling the arrival of the Messiah just a few years ago.

“It is written that in the days leading up to the Messiah, tzaddikim (righteous men) will begin to announce his arrival but some people, those who have not prepared for His arrival, will laugh at the righteous and the learned Rabbi Fish said, warning that it is forbidden to mock the righteous.

תרגום שלי: הרב יקותיאל פיש, מומחה לקבלה (מיסטיקה יהודית) העביר שיעור השבוע בו הוא דיבר על איך המשיח קרוב.  הרב פיש מצטט את הרב חיים קניבסקי... ״נכתב שבימים לפני בואו של המשיח, צדיקים יתחילו להכריז על בואו, אבל חלק מהאנשים, אלו שלא התכוננו לבואו, יצחקו על הצדיקים, והתלמידים״, הרב פיש מזהיר שאסור ללעוג לצדיקים.

הוא מזהיר, ולא מפרט מה יקרה למי שכן יעיז. אפשר למצוא עוד דוגמאות, אקשר עוד אחת.

דקה 19:10 "אתה צריך להיות בן אדם טוב. אתה לא יכול לשנוא אף אחד, בגלל גזע, במיוחד לא את העם היהודי, כי הם העם הנבחר של אלוהים. הוא אוהב אותם מאוד. לשנוא אותם, נחשב לשנוא את אלוהים עצמו, כי הוא האבא שלהם".

המצווה השלישית תבטיח להם את הכוח לטפל במי שלא ימלא אחר שאר המצוות.
המצווה שדורשת שהגויים יקימו בית דין רבני בכל העולם.
בתורה שבעל פה שלהם כתוב, שמי שלא מקשיב להם יומת. פשוט כך. אם הם יצליחו לשכנע את הגוים, והם יקימו בית דין רבני עם סמכויות במדינתם, אם זה יצליח להם, יהיה להם הרבה כח פוליטי בינלאומי להוציא לפועל הוצאות למוות. הם שואפים להגיע למעמד שהם יוכלו להשמיד את כל מי שלא ילך בדרך שלהם. זה חלק בלתי נפרד בימות המשיח. זה אמור להעלות הרבה סימני שאלה, במיוחד לאנשים שמודעים לתוכנית הזדונית לסדר עולמי חדש. זאת מצווה שדרכה הרבנים יקבלו כוח משפטי בכל העולם. בתי דין, שהמרכז שלהם יהיה בירושלים, בירת כל אומות העולם. יכול להיות שיש לזה קשר למבנה שמשמש את בית המשפט העליון הישראל בימים אלו. מבנה שמספק המון שאלות, על איך וכיצד בנו אותו.

גם בישראל פועלים להשתיק את מי שלועג.
סרוגים, אתר הבית של המגזר הדתי - פייסבוק - מחה את עמ;לק 
"פייסבוק החליטה להסיר ללא התראה מוקדמת או מתן סיבה מפורשת את אחד מהעמודי הסאטירה הפופולריים בישראל, ''עמ;לק'' המונה למעלה מ-70 אלף עוקבים"
"אמיר בר-קול, אחד ממנהלי עמ;לק סיפר לynet: "ביום שישי בבוקר גילינו לתדהמתנו שהעמוד הוסר מפייסבוק ללא כל התראה מוקדמת, לא קיבלנו שום הסבר."
אין הסבר, אבל יש שמחה לאיד.
"באבוד רשעים רינה: בשעה טובה החליטה הנהלת פייסבוק להסיר את דף הפייסבוק "עמלק" שהרבה לנאץ ולגדף את תורת ישראל ומאמיניה. כן יאבדו כל אויבך ה'"
אסור היה לשמוח על סופם של המצרים שטבעו בים סוף.
אתר דעת: בנפול אויבך אל תשמח - ובאבוד רשעים רינה:
הבחנה בין מושאי הפסוקים. הפסוק "בִּנְפֹל אֽוֹיִבְךָ אַל תִּשְׂמָח" מדבר על אדם השמח בנפילת אויבו הפרטי, ואילו הפסוק "וּבַֽאֲבֹד רְשָׁעִים רִנָּֽה" מדבר על השמחה באבדן רשעים בכלל. אבדן הרשעים הוא שמחה לעולם.

והרי עמלק הם הרשעים הכי גדולים.
הפוסט כבר ארוך, ואני מבינה שמה שנוצר לי הוא מאין תוכן עיניים. על כל סעיף ונקודה אפשר למצוא הרבה מידע כתוב ומוקלט. חתיכות פאזל ספורות, שיכולות לעזור לתת כיוון לחתיכות נוספות. אולי לא מיד זה מוביל אותנו לראות את כל התמונה, וגם מה שאפשר לא הכל נראה ברור. מדובר בהרבה פרטים מבלבלים וקשים להבנה ולעיכול, ומפוזרים בתוך המון מלל. המון מלל. התמונה קשה להרכבה והבנה. אבל זה בסדר. עצם המודעות שלא יודעים כבר משחררת.  עדיין זה מאוד חשוב לנסות כמה שיותר לרדת לפרטים הקטנים. 
הייתי מוכנה מראש, שזה יהיה מסובך לנסות לסכם את כל הנושא הזה בפוסט אחד. בכל זאת מדובר על מאבק שהתחיל לפני אלפי שנים, אולי אפילו מתקופת בריאת העולם. אדם וחווה. סמאל מול מיכאל. שדים, מלאכים. כס מלכות לא מושלם של אלוהים. מלך משיח שישלוט על כל העולם, אך לפני כן יש צורך להשמיד את עמלק. זה חלק שאנשים צריכים להיות יותר מודעים לזה.

לדעתי התיאור של שני הרבנים הבאים חושפים את גודל הסכנה.
 Erase The Memory Of Amalek הרב יוסף מזרחי, תרגום שלי:
53:25 "לשם אין בכלל רחמים לעמלק. זאת האומה היחידה בהיסטוריה, אפילו לערבים ששונאים אותנו כל כך, לשם יש רחמים עליהם... אפילו שהתורה אומרת שישמעאל הוא רוצח, חיית פרא, בן אדם מזוהם, זה מתואר בתורה, לשם היה רחמים אליו. איך זה שלעמלק אין לו רחמים? שום רחמים. לא על הילדים שלהם, לא על הכבשים שלהם.  
54:30 כולם כאן יודעים שיש ויכוח פילוספי מאוד גדול בעולם היום. שזה אומר אם אתה הולך להלחם פלשתינים שרוצים להרוג יהודים, יהודים רוצים להגן על עצמם אז הם יוצאים למלחמה. הצבא הישראלי הורג את הטרוריסטים, הטרוריסט הורג יהודים, וזה כמו מעגל, זה כל הזמן חוזר על עצמו. עכשיו, אם אתה יודע שיש טרוריסט בבית, והטרוריסט יהרוג הרבה יהודים, זה רק עניין של זמן, כי זה מה שהוא עושה כל חייו. ויש הזדמנות להפיל פצצה על ראשו. אבל אולי כמה ילדים ערבים יפגעו. ואומרים, ילדים הם תמימים. איך אתה הולך להרוג 2, 3, 8 ילדים ששם בבנין? אז התשובה היא, אם לא תהרוג את הילדים כביכול תמימים האלו,  מה יקרה מאוחר יותר? הילד הזה יהרוג 50 יהודים. אז האם זה מותר להרוג את הטרוריסטים האלו, כי אני רוצה להגיד ש 50 מהאחים והאחיות שלי שבטוח ימותו מהידיים שלו, כמו שהוא עושה כל הזמן, במחיר שילדים תמימים יהרגו, זאת שאלה. אבל אלה שיגידו לך כמובן, יתנו לך תירוץ. אז בכל מקרה הילדים האלו שטופי מח להפוך לטרוריסטים, ואם הם לא טרוריסטים באופן פעיל, הם תומכים טרור עם הכסף שלהם, ואם הם לא שולחים כסף, כי הם עניים, הם רוקדים על הגגות של הבינינים שלהם, כאשר יהודים נהרגים. בדרך זו או אחרת הם האויבים שלנו.
57:40 אז עכשיו השאלה היא, הם יהפכו לטרוריסטים, בדרך זו או אחרת, אז זה מה שהתורה אומרת, מישהו הוא בדרך להרוג אותך, עכשיו או שנה מעכשיו, אתה יכול להרוג אותו כבר עכשיו, שנה לפני. אנחנו לא צריכים לחכות דקה לפני. אתה יודע שהבן אדם הזה יהרוג אותך, סטטיסטית זה מה שתמיד חוזר על עצמו, אז מותר לך לצאת להתקיף אותו קודם. אבל זה נהיה ויכוח רציני, בגלל זכויות אדם זה איך אנחנו יכולים להיות כל כך אכזרים? בואו נחכה עד שהסכנה היא באמת באמת ממשית. מה גורם לך לחשוב, אולי הם ימותו באופן טבעי? אולי הם לא יתקיפו אותנו? הרבה סימני שאלה יש כאן. אני מסכים. אבל הנקודה היא בדיוק כאן שהשם אומר, שלא יהיו לכם רחמים על הילדים. תהרגו את כל הילדים גם כן. למה? אין הבדל בינם לבין הילדים שלהם. 10 שנים מעכשיו הילדים יתקיפו אותך בדרך. השם יודע."
 Why the need to Destroy Amalek? Can we identify who he is? הרב אליהו קין, תרגום שלי:
39:55 למה להיות כל כך אכזרי אליו [עמלק]? 
להפטר מכולם. גברים נשים וטף. יש אנשים, שמאשימים אותנו שאנחנו מאמינים בהשמדת עם, חס ושלום. הרי זה מה שזה מבקש (calling for)... 
40:20כאן הוא מספר סיפור מזעזע ואכזרי, על אישה במצוקה ביום קר במיוחד. רופא מגיע למרות הקשיים, מיילד תינוק ואז הורג אותו באכזריות וזורק אותו לזבל.
ואז ההוא שואל את הקהל איזה מעשה זה? עונים לו אכזרי.
אז הוא שואל, ״ואם הייתי אומר לכם שהתינוק הזה הוא היטלר, האם עדיין הייתם אומרים שהרופא הוא אכזרי? היה לו ידע. זה סיפור אמיתי, רק שהתינוק לא נחתך. היינו רוצים שהוא היה נחתך. 
42:00 התינוק שרד. הרופא היה יהודי. הוא לא ידע מה הוא מיילד. אבל אם הוא היה יודע, אם הוא היה חותך אותו, הוא היה ממלא מצווה. בורך השם אנחנו מסכימים על משהו. [והוא שואל למה אנשים שואלים שאלות, וחושדים בהם שהם מסוכנים להם]
הסיפור הזה יכול לעזור לכם להבין מה ה ? (42:45 לא הצלחתי להבין) למה אנחנו כל כך אכזרים .
42:50 אנחנו אכזרים לעמלק. אנחנו צריכים להיות. כי זה בדיוק מה שהם יעשו לנו, אם היתה להם האפשרות. אם לעמלק היתה האפשרות הוא היה משמיד את העם היהודי, חס ושלום. אם אתם לא מאמינים לי, תסתכלו על הסיפור על המן. זה בדיוק מה שהוא ניסה לעשות. לא רק גברים. גברים נשים וילדים. לאורך כל ההיטוריה היו נסיונות ומזימות לעשות בדיוק את זה, מאלו שבאו מעמלק. ורק לאחרונה מה לגבי היטלר, הוא לא ניסה לעשות זאת גם כן? גברים, נשים וילדים. [מילוי נבואות. הקשר של הציונים עם הנאצים, הקשר של רוטשילד. היהודים סביבו, פסיכולוגים, הקטע עם התליה של עשר אנשים, אין מקרה, גם יד אלוהים, אבל גם תמיד יש את האפשרות של מילוי נבואה תוך תכנון מראש. בדיוק המשחק - הפרד ומשול - שני צדדים רבים בינהם, שניהם בטוחים שהשני רוצה לרוצח אותו, ולבינתיים המעמד העליון חוגג]
אם אנחנו לא נעשה את זה לו, הוא יעשה את זה לנו. אז האם זה להיות אכזרי אליו, או שזו הגנה עצמית?
התורה אומרת, אתה חייב לעשות את זה, כי הוא יעשה את זה לך...
עמלק, מהתחלה, הכעס היה לו מובנה מבפנים. הוא הריכוז של שנאה... זה לא קצת טוב וקצת רע, הפעם נשחרר אותך. לא, זה הריכוז של רוע. הרוע הגדול מכולם. האויב הארכי של היהודים.
מה ההבדל אם זה תינוק או מבוגר? זה אותו הדבר. התינוק הזה בסוף יהיה מבוגר, והתינוק בסופו של דבר ירצה לפגוע בך.
תעשה את זה לו, לפני שהוא יעשה את זה לך. כדאי לך לעשות את זה, כי הוא האויב שלך. האויב המושבע שלך... זה הבסיס לרעיון למה לא צריך להיות רחמים בשום אופן.
אבל מה לגבי החיות?
חיות יכולות בקלות להטות את הרגשות שלנו... דגים קיבלו ברכה שהם אף פעם לא יכחדו. אבל לא כל החיות בורכו. חיות יכולות להכחד. 
אז למה להפטר מהחיות? 
השם לא רצה להשאיר כל אפשרות פתוחה לרחמים כל כל דבר ששייך או משוייך לעמלק...
46:55 הרבנים אומרים לנו, שלכל מי שיש רחמים על האכזרים, בסופו של דבר יהפוך לאכזרי למי שראוי לרחמים. 
47:40 דרך המצווה ״מחיית עמלק״, השמדת עמלק, למחוק את שמו. השם רוצה שנזכור, שהדרך הכי טובה לאהוב מה שהשם אוהב, זה לשנוא מה שהשם שונא. אם אתה שונא את מה שהשם שונא, אתה תגיע לאהוב את מה שהשם אוהב. ככה הסיסטם עובד. בשביל באמת לאהוב את מה שאלוהים אוהב, אתה חייב לשנוא מה שהוא בעמת שונא, והשם שונא את עמלק.
מה צריך בשביל להביס את עמלק?
אמרנו הגיון לא עובד, שכר ישר לא עובד. הוא לוגע... הדרך להביס את עמלק עם התורה, זה בשביל עצמנו. בשביל לשלוט על עצמינו. אבל הדרך להביס אותו, חוץ מתבוסה פיזית, היא דרך אמונה פשוטה. במילים אחרות, לא לשאול שאלות, יותר מדי שאלות. שלא יהיו ספקות. יש הרבה דברים שאנחנו לא מבינים. דברים שאף פעם לא נדע בחיינו. האם זה אומר שאנחנו צריכים להפסיק את מה שאנחנו עושים? 

אם הוא היה שואל אותי, אז תשובה שלי היא כן, אבל הוא לא שואל ספקנים רשעים שכמותי. לפי הקרטריונים שלהם, גם אני עמלק. 
מה שהכי מטריד בפירוש שלו, זה שהיום הוא יודע איכשהו שאותו תינוק אכן היה היטלר, אבל האם הכוונה היא להרוג תינוקות לפי תחושה והחלטה של הרבנים? 
אני חושבת שאספתי מספיק הוכחות על מנת לחשוד שזה בדיוק מה שהם מצפים מהמאמינים שלהם. רצח תינוקות, למען המשיח, כי רק אז כס המלכות של האלוקים שלהם יהיה שלם, ורק אז הוא באמת יוכל לשלוט על העולם הזה. 
נאאה שהם מאוד רציניים. הם באמת מאמינים בזה, והם דואגים לכך שהם יוכלו לטפל באלו שיעזו  להתנגד להם, או אפילו רק לא להאמין להם ובהם.
אני חושבת שהרבה אנשים, יותר מדי אנשים, לא מודעים לגמרי לגישה הזאת. לפעילויות האלו. אנשים מתפללים ומייחלים לימות המשיח, מתפללים להחזיר שלטון מלכות דוד לירושלים, שמשם ישלוט על כל העולם, מלך המשיח בן דוד.
האם זה באמת משהו חיובי?
לפני כמה חודשים ניתקלתי ביוטיוב בתגובה הזו:
 
חסרונה של המצווה השלישית משך מיד את תשומת ליבי. אולי היא נשכחה, אולי הושמטה בכוונה בגלל אכזריותה, אולי הכותבת לא מודעת לחלק הגדול של המצווה הזאת כחלק מימות המשיח
האם אפשר לוותר על המצווה הזו, ועדיין לייחל לבואו של משיח בן דוד?
לפי מה שלמדתי עד עכשיו, נראה לי שלא. זאת עיסקת חבילה. רוצים את המשיח, זה כולל המלכת מלך, שחיטת תינוקות והקמת בית המקדש. בידי שמיים, או על ידי הרבנים ומאמינהם, זה לא משנה, אבל אלו הם התנאים.
אין לי שום שאיפה לחיות תחת שלטון מלך. אני גם לא אוהבת את הרעיון החזרת המנהגים והמצוות הקשורים לבית מקדש, כמו הקרבת קורבנות, שידוך בתולה בת 12 לכהן הגדול. ובטח אין לי שום רצון להתפלל וליחל להרג אנשים, בגלל גזע או אופי.
ככל שאני לומדת על ימות המשיח, הם נשמעים לי כמו דיסטופטיה. המשיח הסנהדרין והכוהנים, נשמעים כמו שלטון דיקטטורי אכזרי.

הפוסט הזה הוא כאין תגובה להודעה הזאת. 
התגובה שלי היא יותר אוסף שאלות שיש לי, כיאה לבלוג עם הכותרת, מסע של שאלות, 
יש לי הרבה שאלות לאלו שמייחלים להגשמת החלום המשיחי. שאלות שלדעתי הם צריכים לשאול את עצמם לפני שהם שאתם מתלבשים בשק ואפר, ולהתפלל לבואו של המשיח. 
אז למה אתם בדיוק מתפללים?
מהם הפרטים הקטנים באוטופיה היהודית-משיחית?
האם אפשר לבחור רק את מה שמתאים לנו, ולהשמיט את מה שלא?
מה יקרה אם משאלות היהודים יתגשמו, ותחזור מלכות דוד ויקום בית המקדש, ויקום מלך משיח?
מכאן זה ממשיך להסתעף  להמון שאלות נוספות. שאלות שעלו וימשיכו לעלות בבלוג הזה, כי אלו שאלות מאוד חשובות. שאלות שעדיף להפסיק להתעלם מהן. 

מסע שאלות, סיבוב שני. כל התשובות הן לכאורה.

בבלוג הזה תמצאו הרבה שאלות. התשובות הן בגדר רעיונות, הצעות לכיווני מחקר, וניחושיים אישיים. הכל הוא לכאורה. על מנת לדעת מהי באמת האמת, כל אחד יצטרך לעשות את המסע שמתאים לו.
אפשר לפנות אלי לשאלות, הערות והארות בערוץ הטלגרם https://t.me/+AYeM9oNzzFllZmJh
למי שאין, יכול למצוא עדכונים על פוסטים חדשים בטוויטר

תודה



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

40. מי חושב שהסיפור על הכוזרים שהתגיירו נכון?

28. מהן מצוות בני נח? חלק ב׳ מה המקור למצוות?

39. כמה שווה נזיד עדשים? [איך מתרגמים ׳עיף׳ לאנגלית?]