17. האם באמת יש יותר אנטישמיות? חלק ו׳ - האם זה הגיוני?
כדי לענות על השאלה הזו, אענה על שאלה אחרת.
אם הייתי גויה, האם הבלוג הזה היה מזכה אותי להכנס לסטטיסטיקה כאנטישמית?
האם הגיוני שאזרחית ישראלית, עם רקע יהודי, יכולה להיות אנטישמית.
לא דבר מסובך לבדוק.
מדד האנטישמיות בעולם ויקיפדיה:
שיטת המחקר התבססה על הצגת 11 סטריאוטיפים, הנחשבים אנטישמיים לדעת עורכי המחקר, בפני כל נשאל. מי שהשיב לגבי לפחות ששה מההסטריאוטיפים הללו, "שהם קרוב לוודאי נכונים", הוגדר על ידי עורכי המחקר, אנטישמי.
הסטריאוטיפים הנחשבים אנטישמיים שהוצגו בפני הנשאלים היו:
1. היהודים נאמנים לישראל יותר מאשר ל-(שם המדינה הספציפית בה גר אותו נשאל).
2. ליהודים יש יותר מדי כוח בעולם העסקים.
3. ליהודים יש יותר מדי כוח בשוקי ההון הבינלאומיים.
4. ליהודים לא אכפת מה קורה למי שאיננו משלהם.
5. ליהודים יש יותר מדי שליטה על ענייני העולם.
6. אנשים שונאים יהודים בגלל האופן שבו היהודים עצמם מתנהגים.
7. היהודים חושבים שהם טובים יותר מאנשים אחרים.
8. ליהודים יש יותר מדי שליטה על ממשלת ארצות הברית.
9. ליהודים יש יותר מדי שליטה על התקשורת העולמית.
10היהודים מדברים יותר מדי על מה שקרה להם בשואה.
11. היהודים אחראים למרבית המלחמות בעולם.
אעבור על כל סטיראוטיפ, ואענה בכנות את דעתי, אשתדל כמובן להוסיף עובדות לטענותיי, ובדרך אולי אצטרך להסגיר חשודים לאנטישמיות נוספים.
1. יהודים יותר נאמנים לישראל, מאשר למדינה בה הם חיים?
מי מאיתנו הישראלים, יכול הגיד שהם בעקרון לא צודקים. אולי לא כולם, אבל בהחלט הרבה.
כמה שמענו, או אפילו הכרנו אישית, אנשים שתפסו טיסות בחופזה, כדי לעזור להגן על ישראל כאשר היא הותקפה. כמה ישראלים חיים היום ב"גולה", ועדיין מרגישים שהם ישראלים פטריוטים. שלא יהיו מוכנים לוותר על הזהות או הדרכון הישראלי שלהם.
מכיוון אחר אפשר גם לראות את זה פוליטיקה הישראלית. יהודים מהתפוצות שלוקחים חלק ממנה הכאילו זה ביתם, מדוע זה ככל כך חשוב להם?
ניקח גם את הדתיים היהודים האורתודקסים בארצות הברית,
מי מאיתנו מאמין שאין יהודים הנאמנים רק למי שטוב ליהודים, ופחות מעניין אותם מצב הגוים?
בית חב"ד, למי הם יותר נאמנים לרבי או לנשיא ארצות הברית.
יש גם נוצרים שיכול מאוד להיות שמחזיקים יותר מהאפיפיור או מהכומר שלהם, מנשיא שמתחלף כל כמה שנים. האם עצם העלאת השערה שכזאת מקטגרת אותי כשונאת נוצרים? ברור שלא.
היהודים לעומת זאת לא אוהבים שאומרים עליהם את זה.
Accusations of dual loyalty are the main anti-Semitic hate motif worldwide, as well as in the US.
5:05
I am not Israeli. The uniform that I wear in the military unfortunately was not an Israeli uniform, it was an American uniform, although my wife was... all we care about is being good Zionist the good citizens of Israel
שלדון אדלסון: "אני לא ישראלי. המדים שלבשתי בצבא, לצערי לא היו מדי ישראל, הם היו אמריקאים. למרות שאשתי הייתה... כל מה שאכפת לנו הוא להיות ציונים טובים ואזרחי ישראל טובים."
ממילים אלו אפשר בהחלט להסיק, שישראל הרבה יותר חשובה לו מארץ מולדתו.
אז מדוע זה אנטישמי להגיד שיש אנשים חזקים בארצות הברית, שיש סיכוי גדול, שהנאמנות אליה היא משנית לנאמנות שלהם לציונות וישראל?
זאת לא האשמת שווא, זה מה שהוא אומר, מול מצלמות.
וזה לא סתם מישהו.
הוא נמצא במקום הרביעי. זאת רשימה מ- 2015.במקום השני היה דונלד טראמפ.
היום טראמפ חדר לתוך המערכת. עכשיו הוא המשפיע והמושפע.
ומי תורם חזק שלו?
The Adelsons have been the Republican Party’s largest donors in each of the past two federal elections, their total contributions upwards of $205 million since 2016. But in 2020, they’ve given only $1.16 million directly to Trump super PACs, and $12.5 million to support the GOP Senate Leadership Fund.
מה הסלוגן האמיתי של שלדון אדלסון?
Make America great again, or Make Israel great again
מה אזרח אמריקאי אמור להבין מסלוגן כזה?
כדי להוריד את האחוז בסטטיסטיקה, במקום לנסות לסתום לאנשים את הפה, אולי כדאי להרגיע עם סיסמאות שמוכיחות שיש אמת במה שהם אומרים?
2. ליהודים יש יותר מדי כוח בעולם העסקים.
3. ליהודים יש יותר מדי כוח בעולם הפיננסי הבינלאומי.
שאלות דיי דומות, אז כבר חיברתי אותן יחד.
כתשובה אצטט מתוך עיתון הארץ [הדגשות שלי]:
במאה ה-19 היתה משפחת רוטשילד לא פחות מאשר הבנק המרכזי של אירופה. מדינות ומלכים נאלצו לפנות לבנק רוטשילד כדי לגייס הון או הלוואות, בדרך כלל באמצעות אג"ח "ממשלתיות", המצאה חדשה בימים ההם. רוטשילד היה מנפיק, מוכר ומפיץ בבירות אירופה אג"ח של ממשלות ומלכים. לעתים הרוטשילדים היו גם משקיעים בהן מכספי המשפחה. מלך שלא קיבל את הגיבוי הפיננסי של משפחת רוטשילד, התקשה לצאת למלחמה.
מאייר אמשל רוטשילד, מייסד המשפחה מפרנקפורט, שלח בתחילת המאה ה-19 את חמשת ילדיו לפתוח מרכזים פיננסיים בכל אירופה: בגרמניה, באוסטריה, בצרפת, בבריטניה ובאיטליה. כך הוא השתלט על עולם הפיננסים האירופי.
בנג'מין דה רוטשילד: "גם בשל העובדה שאביו של סבי בנה את מדינת ישראל."
אז גם עיתון הארץ כנראה מסכים שיש דברים בגו'. אמנם עיתון מאוד שמאלני, אבל אי אפשר לומר שהוא אנטישמי. זאת פשוט עובדה ידועה, ואפשר לדבר עליה כל עוד זה ונאמר בנימה נטרלית או חיובית.
הבעיות מתחילות כאשר מציגים את אותה עובדה באופן שלילי.
4. ליהודים לא אכפת מאף אחד חוץ מהמין/גזע שלהם.
נכון. הרוב כאלה, ומי יכול להגיד שלא?
אפשר למצוא את זה אצל הרבה מהגרים, אך אי אפשר להתכחש שאצל יהודים זה הרבה פעמים לא מתמוסס עם הדורות.
Taglit- Birthright Israel offers a FREE trip to Israel for Jewish young adults between the ages of 18 and 32. Sign up today.
תגלית - זכות מלידה ישראל, מציאה טיול חינם לישראל ליהודים צעירים בגלאים 18 - 32.
לא נתקלתי בארגונים של עמים אחרים, שמארגנים טיולים חינם לבנים של מהגרים. לפעמים מדובר בהגירה של מאות ואלפי שנים.
ואוי ואבוי אם הם לא מראים תמיכה, ההנהלה תתקשר לאמא שלהם.
כן, זה לא צחוק. באמת התקשרו לאמא שלו, ואז שיקרו, וטענו שהוא התנצל. העניין הוא שזה יצא לרעת כולם. כי יש כאלה שלקחו הזדמנות על ההתנצלות שלא קרתה, והוא נרשם כעוד אחד שנשבר מול הלחץ היהודי/ציוני.
5. ליהודים יש יותר מדי שליטה על ענייני העולם.
גם כאן, גם אני מסכימה בסך הכל עם האמירה הזו. רבים יודו שזה נכון, חלקם יראו זאת באור חיובי, מי שלא יואשם בזה שהוא אנטישמי.
אחזור שוב לרשימה מ-2015 כדי להדגים עד כמה.
שניים כבר הזכרתי, ויש עוד אחד.
פול סינגר (איש עסקים)
פול סינגר (באנגלית: Paul Singer; נולד ב-22 באוגוסט 1944) הוא איש עסקים ומיליארדר יהודי-אמריקאי. מייסד קרן הגידור "אליוט מנג'מנט קורפוריישן" (אנ') והבעלים שלה. מגדולי התורמים של המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית.
פול סינגר (באנגלית: Paul Singer; נולד ב-22 באוגוסט 1944) הוא איש עסקים ומיליארדר יהודי-אמריקאי. מייסד קרן הגידור "אליוט מנג'מנט קורפוריישן" (אנ') והבעלים שלה. מגדולי התורמים של המפלגה הרפובליקנית בארצות הברית.
מדובר על אוכלוסיה של פחות מ 2% מהכלל, ועדיין הקול שלהם נשמע. הכל עניין של כסף, וכן .
ויש עוד הרבה ראיות. הנה כמה מהם:
מתוך ג'רוזלם פוסט:
Jewish donors give 25% of the Republican National Convention’s cash.
שוב פעם אפשר לראות שאם זה אוהד אז זה בסדר, ואם זה לא אז זה אנטישמיות.
איך אפשר לצפות מאנשים לא לשאול שאלות?
כמובן שגם במקרה הזה אני מצטרפת אליהם.
עכשיו הנה רשימה אחרת.
״זה לא חדש שאיפא"ק היא אחת השדולות רבות-העוצמה בוושינגטון, אבל היום (ד') קיבל ראש הלובי למען ישראל בגבעת הקפיטול, הווארד קוהר, אישור להיותו אחד האישים החזקים ורבי ההשפעה בבירת האמריקנית. קוהר, בן 51, הוא הצעיר ברשימת חמישים האנשים החזקים ביותר בוושינגטון, שהרכיב המגזין GQ בהתייעצות עם מומחים.״
We are proud to be a diverse movement of passionate pro-Israel Americans. We advocate for policies that advance the vital U.S.-Israel relationship by building relationships with elected leaders on both sides of the aisle.
תרגום חובבני שלי: אנחנו גאים להיות תנועה מגוונת של אמריקאים פרו-ישראל מלאי התלהבות. אנחנו תומכים במדיניות שמקדמת את מערכת היחסים החיונית ארצות הברית-ישראל עלי ידי בניית יחסים עם מנהיגים נבחרים משני הצדדים.
היהודים מבית חב״ד מצליחים כבר 40 שנה לגרום לנשיאים האמריקאים, להכניס למערכת החינוך של הילדים אמריקאים, את יום הולדתו של הרבי שלהם, כיום מיוחד. יום חינוך.
Education and Sharing Day ויקיפדיה:
Since 1978, Education & Sharing Day, USA has been proclaimed annually by the President on the Rebbe's birthday on the Jewish calendar (11 Nissan), which is four days before Passover and thus generally can fall between March 21 and April 21 on the Gregorian calendar.
תרגום חובבני שלי: מאז 1978
נשארו עוד הרבה שאלות, אז אוסיף רק שם אחד למרות שהוא לא הופיע ברשימות.
In 1991, Wexner formed with billionaire Charles Bronfman the Study Group, which is more widely known as the Mega Group.[30] The group was a loosely organized club of some of the country's wealthiest and most influential businessmen who were concerned with Jewish issues. Max Fischer, Michael Steinhardt, Leonard Abramson, Edgar Bronfman, and Laurence Tisch were some of the members. The group would meet twice a year for two days of seminars related to the topic of philanthropy and Jewishness.
ב-1991 לזלי וקסנר הקים עם הביליונר צ'ארלס ברונפמן, קבוצה לימוד, שידועה יותר בשם קבוצת מגה...
יש המון חומר על האיש והקבוצה, במיוחד עכשיו.
אז לפני שאמשיך בשאלון, אני משאירה סימן דרך למקור מידע נהדר, ולמי שבא להכנס למחילה באמת עמוקה.
6. אנשים שונאים יהודים בגלל האופן שבו היהודים עצמם מתנהגים.
לזה אין לי מה לענות.
לשנוא קבוצה של אנשים באופן שרירותי, זה דבר שקורה להרבה. בלי קשר לדת, גזע או לאום.
הקטע הוא שאם נכנסים לפרטים הקטנים, אותם אנשים שאומרים כך, דעתם דיי דומה לאלו של הישראלים החילונים על הדתיים.
בתכניתו ב"רדיו ללא הפסקה" כינה גזית בהכללה את החרדים "עלוקות", "פרזיטים" ו"תולעים", וקרא לגרשם לחו"ל או לרכזם בשכונות משלהם, כשהם מנותקים ממים ומחשמל.
לא שהדתיים חוסכים מילים.
"אסור להתקרב לחילונים", "אסור להתגייס לצבא", אלו חלק מהאמירות מעוררות המחלוקת של רבנים במכינת עצם. מהמכינה נמסר: "הדברים נאמרו בדיון בית מדרשי לגיטימי וחבל לנו שהתוכן של השיעורים הוצא מהקשרו"
בין היתר הוא נשמע אומר לתלמידיו: "מה פתאום איש באמונתו יחיה? מאיפה הגיע המשפט המטורף הזה? אין משפט כזה חוץ מבספרים של מרצ איש באמונתו יחיה". על השתלבות עם החילונים אמר נאמבורג: "מאיפה שמעת שאפשר לקרב רשעים? לתת להם לגיטימציה? מקומות הבילוי שלהם זה מקומות רשעה של תערובת נשים וגברים".
עד כאן השאלות של דף המפתח. יש עוד כמה שאלונים יותר ספיציפיים.
7. היהודים חושבים שהם טובים יותר מאנשים אחרים.
נו באמת, מי יכול לטעון שזה לא נכון?
עם נבחר. עם סגולה. אור לגוים.
זה חלק בלתי נפרד הדת היהודית. חלק מהלקסיקון.
אבל למקרה ומישהו לא מסכים, הנה מדוע גם אני חושבת ככה.
אתחיל עם כמה מושגים קלאסיים:
תיקון עולם, עליו הספקתי לכתוב בשאלה 6 - תיקון עולם - מדוע המושג הדתי הזה, ממשיך להשפיע גם על מיטב האתאיסטים?
עם סגולה, אור לגויים . על שניים האחרים כבר מתוככנת הם שאלה לפוסט. על האחרון כבר
ואלו הניסוחים העדינים, עכשיו נעבור להתנשאות האמיתית.
איך קרה שבמשך מאות בשנים מובילים היהודים כאומה החדשנית והיצירתית ביותר, בוודאי באופן יחסי למספרם באוכלוסייה? ד"ר יחיאל הררי מונה את הסיבות.
"אלוקים יצר את המרחק הזה בינינו לבין הגויים. המרחק הזה חשוב כי הוא מזכיר לך שאתה יהודי. זה ירדוף אותך, והרדיפה הזו נועדה לאפשר לעם היהודי לבצע את השליחות שלו בעולם. וחלק מהשליחות הזו היא להיות 'אור לגויים'. זה אולי מתנשא, אבל זו האמת. אנחנו רואים את השליחות הזו באה לידי ביטוי בתרומה האדירה של העם היהודי בכל התחומים, ולא רק בתחום של דת ומוסר. יהודים מקדמים את העולם בכל התחומים".
2.25 ״שבעוד בעם ישראל כוח ההשפעה בולט יותר מכוח הנטילה, באומות העולם כוח הנטילה בולט יותר מכוח הנתינה.
לכן העם היהודי קיבל את התורה, ולא אומות העולם.
במדרש כתוב שהם לא רצו, אבל זה מדרש.
בעל הסולם מסביר במאמר מתן תורה, שהכוונה היא שאומות העולם, גם אם היו מקבלים את התורה, הרצון העבה שלהם הוא כל כך עבה שאפילו עם תורה ומצוות הם לא יכולים לכבוש אותו, ולהגיע להשפעה. לעומת זאת עם ישראל, כיוון שהרצון לקבל שלו חלש יותר, והרצון לקבל שלו חלש יותר, והרצון להשפיע חזק יותר, עם שילוב של תורה ומצוות, יש סיכוי שהיהודי יצליח לכבוש את הרצון לקבל ויגיע להשפעה. ולכן דווקא עם ישראל קיבל את התורה ולא אומות העולם.
ומה עם אומות העולם?
אז אפשר להרגע, העולם לא יגע אל תכליתו לפני שגם הם יתוקנו, כי גם הם חלק מנשמתו של אדם הראשון. אלא שתהליך התיקון נעשה בשני שלבים. קודם כל יתקנו את עצמם, אלו היכולים בקלות יתרה לתקן את עצמם, וזה עם ישראל על ידי תורה ומצוות, ועל ידי זה שעם ישראל יקיים תורה ומצוות, ויגיע להשפעה, יגיע לימות המשיח. ובימות המשיח, אומות העולם ילמדו מעם ישראל את אומנות ההשפעה, וכך יגיע העולם כולו אל תכליתו.
ומה יקרה אז?
כתוב בפסוק שלעתיד לבוא בימות המשיח, אומות העולם יהפכו להיות עם ישראל... כלומר עם ישראל יהפוך לממלכת כוהנים, ואומות העולם יהפכו למדרגת ישראל. והיחס הזה נשמר מחטא אדם הראשון ועד עולם הבא.״
הדוגמא הבאה היא מערוץ מאוד מומלץ של Corey Gil-Shuster
צופים שולחים לו שאלות המופנות לפלשתינאים או לישראלים, ואפשר למצוא שם סרטונים מאוד מעניינים.
אחד היותר מפורסמים שלו, מגלה לגויים צד שגורם להם רתיעה, ואפשר להבין למה.
זאת שיחה שמעורבים בהם כמה אנשים, אז קשה לתמלל את הכל. בחרתי קטעים נבחרים.
15:10 ״היהודים נקראים אדם, כל היהודים לא קוראים להם אדם. אדם הוא שונה מבהמה. אם בן אדם עושה מעשה בהמה אז הוא כמו בהמה. כל בן אדם צריך לשלוט על עצמו. היהודים שולטים על עצמם...״
״אדם זה של הדומה לעליון, דומה לאלוקים. זה המשמעות של אדם. אנחנו הפכנו את זה, כלומר העם הפך את זה לאדם לאדם. בואנה אתה בן אדם, אתה צריך להתנהג כמו בן אדם. אך בעקרון זה על שם אלוהים. אדם דומה, אנחנו בצלם אלוקים. אז הוא קרא לנו בני אדם. עכשם הגוים אלוהים עשה אותם בשביל שיעשו...
בשבל לשרת את היהודים. כל הגוים שאתה רואה שיש בעולם, המילארדים האלו, הם הכל רק בשביל שליהודים יהיה להם איזו תועלת... היות ואנחנות בגלות, אז אוטומטי עדיין הם עוד לא משרתים אותנו לגמרי, רק באופן חלקי.״
״כאשר המשיח יבוא, אז לכל אחד יהיה לו 2800 עבדים.״
אז זה נכון, אבל אנטישמי להגיד את זה. אלא אם כן אתה אומר את זה באופן חיובי כמובן.
9. ליהודים יש יותר מדי שליטה על התקשורת העלמית.
אם תעשו בדיקה תגלו שיש בזה המון אמת. אפשר להתחיל עם לבדוק מי הבעלים של ערוצי החדשות בארצות הברית, ולחפש מה האחוז של היהודים ביניהם. יש המון מידע על זה ברשת.
למען הפוסט הזה, אשתמש בציטוט שמדבר על מי שולט בתעשיית הבידור, שהיא גם סוג של אמצעי תקשורת.
תשמע, תראה, תבין: היהודים, עם כמה שזה מבאס אותך ואת השורשים הקתוליים שלך - הם אלה ששולטים באמת בתעשיית הבידור בהוליווד, וסביר להניח שיש להם לפחות קרוב משפחה אחד שחי בישראל. אז לא, אתה לא חייב להניח תפילין או לקרוא 'תפילת שמע' לפני השינה, אבל מה אכפת לך להסתובב עם חוט אדום? בכל זאת, מה שטוב למדונה, בטח יהיה טוב גם עבורך. ואתה ממש, אבל ממש לא רוצה לסיים כמו הזוג שבתמונה. נו, איך קוראים להם?
עוד דוגמא למשהו שאפשר לדבר עליו, העניין הוא המוצא של הדובר וגישתו. לישראלים מותר, ליהודים מותר, לגויים אסור.
10. יהודים מדברים יותר מדי על מה שקרה להם בשואה.
לא מדובר על לא לדבר, אלא על מינון. הבדל גדול לדעתי.
אסור שתהיה לאדם הזכות לדעה משלו על מינון.?
כמישהי שגדלה עם צפירת הזכרון, מאז שאני זוכרת את עצמי, אני יכולה להגיד שהמינון שמקבל ילד ישראלי ממוצע מגיל כל כך צעיר, הוא יותר מדי גדול להכלה.
אני לא היחידה שחושבת ככה.
פרופסור יהודה אלקנה, מתוך "בזכות השיכחה": איני רואה סכנה גדולה יותר לעתידה של מדינת ישראל, מאשר העובדה שהשואה הוחדרה בשיטתיות ובעוצמה לתועדתו של כל הציבור הישראלי גם לאותו שלא עבר את השואה. כאשר במשך עשרות שנים שלחנו כל ילד וילד בישראל לבקר שוב ושוה ב"יד ושם", מה רצינו שהילדים הרכים יעשו בחוויה הזאת?"
גם קלף האנטישמיות שנשלף בלי חשבון, זה למעשה שימוש ציני בזכרון.
דוגמא טובה לכך הוא ג'ורג' סורוס ויקיפדיה:
ג'ורג' סורוס (באנגלית: George Soros, בהונגרית: Soros György; נולד ב-12 באוגוסט 1930) הוא איל הון יהודי-הונגרי-אמריקאי מיליארדר התורם סכומים נכבדים לארגוני זכויות אדם, למוסדות, ולקידום פעילות פוליטית בעולם. נודע בשל עמדותיו הליברליות-שמאלניות במידה רבה.
ברשימה הזו מ-2015 הוא עשירי.
סגן נשיא הנציבות האירופית טוען כי הביקורת של ראש ממשלת הונגריה על המיליארדר היהודי "נובעת מאנטישמיות".
מה לטענתו התלונה של ההונגרים?
טימרמן טוען כי מאמצים אלו, כמו גם הביטויים הקשים שהשמיע כלפי סורוס בחודשים האחרונים בעקבות הסיוע שמעניק המיליארדר היהודי לארגוני זכויות אדם המסייעים למהגרים להיכנס לאירופה, נובעים מאנטישמיות.
מה שיותר הזוי הוא שגם נתניהו התלונן על אותו הדבר.
"ג'ורג' סורוס הוא זה שמניע את קמפיין גירוש המסתננים", אמר נתניהו בישיבת שרי הליכוד, ברקע תחילת המבצע הבוקר. "כשאובמה היה נשיא הוא גירש שני מיליון מסתננים ואיש לא אמר דבר".
והנה אתר ישראלי, שממש אי אפשר להאשים אותו באנטישמיות טוען משהו אחר לגמרי.
מתוך אתר "מידה" [הדגשות שלי]: “לחזק את הריבונות”: הונגריה מוציאה מחוץ לחוק את הארגונים של סורוס
לפני מספר ימים אמר ראש הממשלה הההונגרי לפרלמנט האירופי כי "סורוס הוא ספסר פיננסי אמריקאי התוקף את הונגריה והרס את חייהם של מיליוני אירופאים".
חוק חדש שעבר בפרלמנט ההונגרי קובע כי פעילים אשר יעסקו בעבודה למען מהגרים בלתי-חוקיים צפויים לעונש מאסר; “רצון העם יחזור למשול”
סורוס חי בארצות הברית, אבל מממן פעילים שעוזרים למהגרים לא-חוקיים.
איך אפשר להאשים אותם שהם רוצים ש “רצון העם יחזור למשול”?
יש עדיות שהוא גם מנסה להשפיע על ישראל.
שוב מתוך מאתר "מידה": ג’ורג’ סורוס, מיליארדר בשירות אויבי ישראל
מסמכים חדשים חושפים את תרומתו של המיליארדר היהודי־אמריקני ג’ורג סורוס למען האינטרס הפלסטיני ולעמותות המקדמות חרם על ישראל. האדם שמאחורי קרנות “החברה הפתוחה” מחזק דווקא את אויביה
מוזילים את הזכרון כאשר מעלים אותו בזמנים שאין באמת צורך בכך.
הדעה פחות חשובה, חשוב יותר מי אמר אותה, ובאיזו נימה. כל עוד הגישה היא חיובית, זה מקובל.
28 אחוז מאמינים שאכן הייתה שואה, אך לא במספר הקורבנות.
האם אנחנו רוצים לחיות בחברה שאסור לשאול שאלות כדי לבדוק אמיתות של עובדות ידועות?
11. יהודים אחראים לרוב המלחמות בעולם.
אני מצטטת שוב את עיתון הארץ.
מלך שלא קיבל את הגיבוי הפיננסי של משפחת רוטשילד, התקשה לצאת למלחמה.
זאת כמובן רק דוגמה אחת, אבל בעיקרון יש הרבה. בכל אופן אני חושבת שזה לא רחוק כל כך מהאמת.
השאלה הלא נשאלת, וחשובה ל פחות, עד כמה רוטשילד באמת יהודי?
אני מתכוונת, במה הוא באמת מאמין? אבל גם על זה אסור לדבר בעקרון.
מי ישר קפץ ואמר מי הם אחראים על הפעיגועים בספטמבר 2011?
ברק היה הראשון שהכריז שהוא יודע בוודאות שבן לאדן והטליבן אחראים לפיגועים. ממנו התחיל הכל. לא הרבה אחר זה נתיניהו הצטרף להכרזה.
אז כן, אני לא יכולה להתווכח עם זה. למרות הכמות הקטנה של יהודים בעולם, עדיין אפשר למצוא כמות נכבדה של אנשי מפתח בכל מקום. פוליטיקה, מדע, אידיאולוגיות, תקשורת, בידור. איפה לא?
אחד האנשים שהיו קרובים לבוש באותו יום, ובאתה תקופה, דובר הבית הלבן, היה ארי פליישר. מוקיפדיה:
ב-19 במאי 2003, הוא הודיע כי יתפטר מתפקידו זה, כשהוא מציין כי הסיבה היא רצונו לבלות זמן רב יותר במחיצת אשתו וכן לעבוד במגזר הפרטי. הוא הוחלף בסגן דובר הבית הלבן סקוט מקלאלן ב-15 ביולי 2003.
באופן ספציפי, נתבקש פליישר להגיב לטענה של וילסון כי נשלח לניז'ר לחקור את הטענות כי סדאם חוסיין ביקש לרכוש "עוגה צהובה" של אורניום ולא מצא שום ראיה שזה אירע אי פעם.
כותרת מפוקס ניוז, Report: Israel Was Wrong About Iraq Weapons
שוב ערוץ 7 אך באנגלית, AIPAC: Panel Supports Israel
Fleischer said that the security of the land of the Israel is what is in his heart and noted that foreign policy will be a large factor in the next presidential race.
"פליישר אמר שבטחון של ישראל קרוב לליבו..."
האם זה מוגזם לשאול, האם לישראל היה חשוב להתקיף את עירק יותר מלאמריקאים?
האם זה לא בסדר להעיר שהמידע המודעיני של הישראלים לגבי עירק היו שגויים?
האם זה אנטישמי לשאול אם זאת הייתה שגיאה של כגורמי הביטחון, או שמא היה זה מכוון?
אז אם הייתי גויה, האם הבלוג הזה היה מזכה אותי להכנס לסטטיסטיקה כאנטישמית?
בוודאי שכן. אין לי ספק שכן.
מעניין כמה ישראלים היו עוברים את המבחן שלהם בלי להחשב כאנטישמים.
קישורים לכל הסדרה:
האם באמת יש עליה באנטישמיות? חלק א׳ - האם אפשר לבטוח בסטטיסטיקה?
האם באמת יש יותר אנטישמיות? חלק ב׳ - מי אמר?
האם באמת יש יותר אנטישמיות? חלק ג׳ - איך הוא יודע?
האם באמת יש יותר אנטישמיות? חלק ד׳ -מה חסר?
האם באמת יש יותר אנטישמיות? חלק ה׳ - האם מישהו שינה את הנושא?
# האם באמת יש יותר אנטישמיות? חלק ו׳ - האם זה הגיוני?
האם באמת יש יותר אנטישמיות? חלק ז׳ - סיכום
האם באמת יש יותר אנטישמיות? חלק ב׳ - מי אמר?
האם באמת יש יותר אנטישמיות? חלק ג׳ - איך הוא יודע?
האם באמת יש יותר אנטישמיות? חלק ד׳ -מה חסר?
האם באמת יש יותר אנטישמיות? חלק ה׳ - האם מישהו שינה את הנושא?
# האם באמת יש יותר אנטישמיות? חלק ו׳ - האם זה הגיוני?
האם באמת יש יותר אנטישמיות? חלק ז׳ - סיכום
מסע שאלות, סיבוב שני. כל התשובות הן לכאורה. בבלוג הזה תמצאו הרבה שאלות. התשובות הן בגדר רעיונות, הצעות לכיווני מחקר, וניחושיים אישיים. הכל הוא לכאורה. על מנת לדעת מהי באמת האמת, כל אחד יצטרך לעשות את המסע שמתאים לו.
אפשר לפנות אלי לשאלות, הערות והארות בערוץ הטלגרם
למי שאין, יכול למצוא עדכונים על פוסטים חדשים בטוויטר
תגובות
הוסף רשומת תגובה