הכוזרים זה נושא שנחשפתי אליו לראשונה לפני כעשר שנים. נראה לי שכדי לשמוע עליהם דיי צריך להתענין בהיסטוריה, או ביהדות או כמו במקרה שלי מתאוריות קונספירציות, שמעתי על איזושהי תאוריה על עם שלא שמעתי עליו אף פעם, ויש אנשים שמבחינתם זה מוכיח שליהדות אשכנז אין קשר לארץ ישראל, ולא לסיפורי התנ״ך. לשחזר את המקורות מאז אין סיכוי, אבל הנה משהו מעכשיו. MythVision Podcast, The Khazar Myth Debunked דקה 4:30 תרגום חובבני שלי: דר׳ Beider מה יש לך בשבילנו היום? או אני אציין משהו אחד בזמן שאנחנו נכנסים למצגת שלך, יש את, אני מניח אפשר להגיד הנחה/היפותיזה שקודמה על היהודים, ושהם הם לא באמת יהודים. שהם התחילו ככוזרים. אז אין להם באמת מקור. אני לא זוכרת את החוקר שכתב את השבט ה- 13 שניסה להגן על היהודים מאנטישמיות אבל יצא שזה בעצם קידם אנטישמיות, כי זה אומר אין לכם מקור. אתם התחלתם ככוזרים אתם לא באמת יהודים. ואני שומע את זה מקודם הרבה באינטרנט. יש אנשים שינסו להציג כאילו יהודים הם לא קבוצה לאומית הומוגנית. שאחנו אפילו לא יודעים מיהם. הם יכולים להיות כוזרים, מי יודע. והם מקדמים רעיון כזה שאני חושב הוא
התשובה מאוד פשוטה. בתורה שבעל פה. המקור למצוות הוא התלמוד. חז״ל קיבלו השראה מהתורה שבכתב, אך הקונספט עצמו התחיל בתורה שבעל פה. מצוות בני נח , ויקיפדיה: שבע מצוות בני נח הן מצוות שעל פי מסורת חז"ל, נצטוו עליהן הגויים, להבדיל מתרי"ג מצוות שנצטוו עליהן בני ישראל. אתר דין שעל ידי מוסדות וישיבת מענה שמחה ע"ר הדגשה שלי: ״בפרשתנו נאמר (בראשית ב טז): 'וַיְצַו ה' אֱלֹהִים עַל הָאָדָם לֵאמֹר מִכֹּל עֵץ הַגָּן אָכֹל תֹּאכֵל'. מפסוק זה דרשו חז"ל (סנהדרין נו:) שבני נח נצטוו על שבע מצות בני נח. בכל זאת לא תמיד אפשר להבין את זה ככה. הרבה פעמים מעדיפים לתת את הרושם שמדובר על מצוות אלוהים לגויים מהתורה. לא סתם מהתורה, הן נתנו לאנושות במעמד הר סיני. The Institute for Cultural Diplomacy and Wikipedia Rabbi Yaakov Cohen (Director, UN NGO The Institute for Noahide Code) דקה 6:15: Universal Noahide code, which encompasses all religions, political, legal spheres, no matter where they heard it from. The universal Noahide code was given to humanity on Mount Sinau along w
מי לא שמע על סיפור נזיד העדשים? סיפור ידוע גם לתלמידים הגרועים שביננו. סיפור על תאומים בו הבכור חוזר מהשדה עיף, ומסכים למכור את בוכרתו לצעיר בעבור נזיד עדשים. בראשית פרק כה כט וַיָּזֶד יַעֲקֹב, נָזִיד; וַיָּבֹא עֵשָׂו מִן-הַשָּׂדֶה, וְהוּא עָיֵף. ל וַיֹּאמֶר עֵשָׂו אֶל יַעֲקֹב הַלְעִיטֵנִי נָא מִן הָאָדֹם הָאָדֹם הַזֶּה כִּי עָיֵף אָנֹכִי עַל כֵּן קָרָא שְׁמוֹ אֱדוֹם. לא וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב מִכְרָה כַיּוֹם אֶת בְּכֹרָתְךָ לִי. לב וַיֹּאמֶר עֵשָׂו הִנֵּה אָנֹכִי הוֹלֵךְ לָמוּת וְלָמָּה זֶּה לִי בְּכֹרָה. לג וַיֹּאמֶר יַעֲקֹב הִשָּׁבְעָה לִּי כַּיּוֹם וַיִּשָּׁבַע לוֹ וַיִּמְכֹּר אֶת בְּכֹרָתוֹ לְיַעֲקֹב. לד וְיַעֲקֹב נָתַן לְעֵשָׂו לֶחֶם וּנְזִיד עֲדָשִׁים וַיֹּאכַל וַיֵּשְׁתְּ וַיָּקָם וַיֵּלַךְ וַיִּבֶז עֵשָׂו אֶת הַבְּכֹרָה. הפרשנות המקובלת רואה את זה שהוכחה לנחיתות ושפלות של עשיו. ״וַיִּבֶז עֵשָׂו אֶת הַבְּכֹרָה״. אבל מיהו באמת השפל? האח העיף שמכר את בכורתו, או האח שמסכים לתת לו לאכול רק בתנאי שימכור לו את בכרותו. עייף אמנם לא נשמע קריטי במיוחד, אבל הוא גם אומר, ״ הִנֵּה אָנֹכִי
תגובות
הוסף רשומת תגובה